[cat] Els videojocs són populars entre els nens i nenes, però poden conduir al
sedentarisme. Incorporar-los en les classes d'educació física pot ajudar a reduir aquest
problema, ja que l'activitat física promou un estil de vida saludable. Les tecnologies digitals
tenen un impacte positiu en aquest àmbit. El sedentarisme és una causa de l'obesitat infantil, i
les escoles poden motivar els alumnes a fer activitat física destacant els seus beneficis. La
gamificació pot ser una eina educativa efectiva en l'educació física, tot i que hi ha
desafiaments com trobar jocs adequats i avaluar el progrés dels estudiants. Els blogs poden
ser útils per als docents per compartir recursos i experiències, i l'objectiu és dissenyar un blog
per a docents d'educació física amb eines i recursos basats en videojocs. El treball investiga la
percepció dels docents sobre l'ús de videojocs, la valoració d'un blog d'intercanvi de recursos
i les característiques desitjades en aquest blog.
[eng] Video games are popular with children, but they can lead to a sedentary lifestyle.
Incorporating them into physical education classes can help reduce this problem, as physical
activity promotes a healthy lifestyle. Digital technologies have a positive impact in this area.
Sedentary lifestyles are a cause of childhood obesity, and schools can motivate students to be
physically active by highlighting their benefits. Gamification can be an effective educational
tool in physical education, although there are challenges such as finding suitable games and
assessing student progress. Blogs can be useful for teachers to share resources and
experiences, and the objective is to design a blog for physical education teachers with tools
and resources based on video games. The paper investigates teachers' perceptions about the
use of video games, the valuation of a resource sharing blog and the desired features of this
blog.