El cant coral a l'escola: experiències educatives d'integració social

Show simple item record

dc.contributor Vicens Vidal, Francesc
dc.contributor.author Serra Bonet, Paula
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-28T08:17:19Z
dc.date.available 2024-10-28T08:17:19Z
dc.date.issued 2024-10-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166508
dc.description.abstract [cat] El cant coral a l’escola ha demostrat tenir grans beneficis cognitius i socials per l’alumnat d’Educació Primària, com són el desenvolupament de la creativitat i de les habilitats socials i musicals, per exemple. Mitjançant l’estudi de diferents models de projecte d’integració social basats en el cant coral duts a terme a Espanya es considera fer un programa d’integració social a l’illa on infants d’entre 3r i 6è curs d’Educació Primària que no canten a corals i no estan directament relacionats amb la música tinguin l’oportunitat i l’opció de fer-ho, a més d’obrir les portes a col·lectius que poden estar en risc d’exclusió social. Les referències estudiades i que serveixen de guia per desenvolupar la proposta són: la Coral Staccato en modalitat en línia i la Coral Allegro de València, ambdues dirigides per Christian García són corals destinades a la inclusió de persones amb ceguesa o resta visual molt baixa; el projecte Sons de Barri, creat per Antoni Josep Salvà, es duu a terme a Son Gotleu, Palma (Mallorca), un barri conflictiu i amb un nivell socioeconòmic baix per millorar la situació social del barri i, per acabar, Veus Joves a Eivissa impulsat per Lourdes Roig pensat per apropar el cant coral als joves de l’illa. ca
dc.description.abstract [eng] Choral singing in school has proven to have great cognitive and social benefits for primary school students, such as the development of creativity and social and musical skills, for example. Through the study of different models of social integration project based on choral singing carried out in Spain it is considered to carry out an integration programme in Ibiza, where children between 3rd and 6th year of Primary Education who do not sing in choirs and are not directly related to music have the opportunity and the option to do it, in addition to opening the doors to groups that may be excluded for social reasons. The references studied and that serve as a guide to develop the proposal are: the Staccato Choir in online mode and the Allegro Choir of Valencia, both conducted by Christian García are choirs aimed at the inclusion of people with blindness or very low residual vision; the Sons de Barri project, created by Antoni Josep Salvà, is carried out in Son Gotleu, Palma (Mallorca), a conflictive neighborhood with a low socio-economic level to improve the social situation of the neighborhood and, finally, Veus Joves a Eivissa promoted by Lourdes Roig designed to bring choral singing closer to young people on the island, were the references and the guide to develop the proposal. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Cant coral ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Eivissa ca
dc.subject.other Programa d’integració social ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Integració ca
dc.subject.other Choral singing ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Ibiza ca
dc.subject.other Social integration program ca
dc.subject.other Inclusion Integration ca
dc.title El cant coral a l'escola: experiències educatives d'integració social ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics