Juguem amb la lectura perquè llegir sigui tota una aventura. Pla de foment lector basat en el teatre a l'aula

Show simple item record

dc.contributor Cardona Costa, Catalina
dc.contributor.author Calbet Roig, Marina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-28T09:24:40Z
dc.date.available 2024-10-28T09:24:40Z
dc.date.issued 2024-10-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166512
dc.description.abstract [cat] El present treball plasma una proposta de foment lector dissenyada per a una classe de quart de primària, amb la flexibilitat de ser adaptada a qualsevol nivell, tenint en compte les particularitats del grup en qüestió. El propòsit central consisteix a estimular l'hàbit lector i el gaudi per la lectura en els nens, mitjançant la implementació d'activitats innovadores que requereixen la utilització de dues tècniques teatrals específiques: Kamishibai i Teatre de Lectors. Aquestes tècniques no només contribuiran a millorar la comprensió lectora dels alumnes, sinó també permetran desenvolupar les habilitats comunicatives, la seva creativitat i l’expressió. Particularment, la proposta té una durada d’un curs acadèmic i està composta per un total de 35 sessions; que es realitzaran una hora a la setmana els divendres. Abans d'elaborar la intervenció pròpiament dita, es porta a cap una àmplia revisió bibliogràfica que estableix les bases necessàries per a comprendre la temàtica abordada i obtenir un marc de referència sòlid, sobre el qual es desenvolupa la proposta. El marc teòric comprèn una sèrie de punts fonamentals, entre els quals es troben la definició de la lectura i del lector competent, el concepte de l'hàbit lector i la seva rellevància en l'educació primària, els agents involucrats en la promoció de la lectura en aquest àmbit, la biblioteca com a espai fonamental per a la promoció de la lectura, la selecció d'obres literàries adequades i els criteris per a la seva elecció, la història i rellevància del teatre, així com les tècniques teatrals i la seva situació actual amb relació a l'educació primària. ca
dc.description.abstract [eng] The present work sets out a proposal for a reader promotion designed for a class of fourth grade, with the flexibility of being adapted to any level, taking into account the particularities of the group in question. The central purpose is to stimulate reader habit and enjoyment for reading in children, by implementing innovative activities requiring the use of two specific theatrical techniques: Kamishibai and Reader's Theatre. These techniques will not only contribute to improving the reader's understanding, but will also allow the development of communication skills, creativity and expression. In particular, the proposal is for an academic year and consists of a total of 35 sessions; one hour per week on Fridays. Before the intervention itself is drawn up, a broad bibliographic review is being carried out which lays the foundations necessary to understand the subject matter and obtain a solid reference framework, on which the proposal is being developed. The theoretical framework encompasses a number of fundamental points, including the definition of reading and the competent reader, the concept of readership and its relevance in primary education, the agents involved in promoting reading in this area, the library as a fundamental space for promoting reading, the selection of appropriate literary works and criteria for their choice, the history and relevance of the theatre, as well as theatrical techniques and their current situation in relation to primary education. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 374 - Ensenyament extraescolar. Educació d'adults ca
dc.subject 7 - Belles arts ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Lectura ca
dc.subject.other Proposta foment lector ca
dc.subject.other Teatre Kamishibai ca
dc.subject.other Teatre de lectors ca
dc.subject.other Animació lectora ca
dc.subject.other Reading ca
dc.subject.other Proposition promoting readership ca
dc.subject.other Theatre Kamishibai ca
dc.subject.other Reader's theater ca
dc.subject.other Reader's animation ca
dc.title Juguem amb la lectura perquè llegir sigui tota una aventura. Pla de foment lector basat en el teatre a l'aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics