dc.contributor |
Cardona Costa, Catalina |
|
dc.contributor.author |
Calbet Roig, Marina |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-28T09:24:40Z |
|
dc.date.available |
2024-10-28T09:24:40Z |
|
dc.date.issued |
2024-10-28 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166512 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball plasma una proposta de foment lector dissenyada per a una classe de quart de primària, amb la flexibilitat de ser adaptada a qualsevol nivell, tenint en compte les particularitats del grup en qüestió. El propòsit central consisteix a estimular l'hàbit lector i el gaudi per la lectura en els nens, mitjançant la implementació d'activitats innovadores que requereixen la utilització de dues tècniques teatrals específiques: Kamishibai i Teatre de Lectors. Aquestes tècniques no només contribuiran a millorar la comprensió lectora dels alumnes, sinó també permetran desenvolupar les habilitats comunicatives, la seva creativitat i l’expressió. Particularment, la proposta té una durada d’un curs acadèmic i està composta per un total de 35 sessions; que es realitzaran una hora a la setmana els divendres. Abans d'elaborar la intervenció pròpiament dita, es porta a cap una àmplia revisió bibliogràfica que estableix les bases necessàries per a comprendre la temàtica abordada i obtenir un marc de referència sòlid, sobre el qual es desenvolupa la proposta. El marc teòric comprèn una sèrie de punts fonamentals, entre els quals es troben la definició de la lectura i del lector competent, el concepte de l'hàbit lector i la seva rellevància en l'educació primària, els agents involucrats en la promoció de la lectura en aquest àmbit, la biblioteca com a espai fonamental per a la promoció de la lectura, la selecció d'obres literàries adequades i els criteris per a la seva elecció, la història i rellevància del teatre, així com les tècniques teatrals i la seva situació actual amb relació a l'educació primària. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The present work sets out a proposal for a reader promotion designed for a class of fourth grade, with the flexibility of being adapted to any level, taking into account the particularities of the group in question. The central purpose is to stimulate reader habit and enjoyment for reading in children, by implementing innovative activities requiring the use of two specific theatrical techniques: Kamishibai and Reader's Theatre. These techniques will not only contribute to improving the reader's understanding, but will also allow the development of communication skills, creativity and expression. In particular, the proposal is for an academic year and consists of a total of 35 sessions; one hour per week on Fridays. Before the intervention itself is drawn up, a broad bibliographic review is being carried out which lays the foundations necessary to understand the subject matter and obtain a solid reference framework, on which the proposal is being developed. The theoretical framework encompasses a number of fundamental points, including the definition of reading and the competent reader, the concept of readership and its relevance in primary education, the agents involved in promoting reading in this area, the library as a fundamental space for promoting reading, the selection of appropriate literary works and criteria for their choice, the history and relevance of the theatre, as well as theatrical techniques and their current situation in relation to primary education. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
374 - Ensenyament extraescolar. Educació d'adults |
ca |
dc.subject |
7 - Belles arts |
ca |
dc.subject |
79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports |
ca |
dc.subject.other |
Lectura |
ca |
dc.subject.other |
Proposta foment lector |
ca |
dc.subject.other |
Teatre Kamishibai |
ca |
dc.subject.other |
Teatre de lectors |
ca |
dc.subject.other |
Animació lectora |
ca |
dc.subject.other |
Reading |
ca |
dc.subject.other |
Proposition promoting readership |
ca |
dc.subject.other |
Theatre Kamishibai |
ca |
dc.subject.other |
Reader's theater |
ca |
dc.subject.other |
Reader's animation |
ca |
dc.title |
Juguem amb la lectura perquè llegir sigui tota una aventura. Pla de foment lector basat en el teatre a l'aula |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|