dc.contributor |
Ribera Puchades, Juan Miguel |
|
dc.contributor.author |
Boscana Horrach, Maria |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-28T12:16:09Z |
|
dc.date.available |
2024-10-28T12:16:09Z |
|
dc.date.issued |
2024-10-28 |
|
dc.date.issued |
2024-10-28 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166518 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball de fi de grau aborda el problema de recerca relacionat amb l'ensenyament de la divisió matemàtica mitjançant l'algorisme escrit estàndard en l'Educació Primària. S'identifiquen diversos problemes en aquest àmbit, com la repetició mecànica sense comprensió, l'ensenyament unidireccional basat en regles i procediments, la desconnexió entre l'algorisme tradicional de la divisió i el sistema de numeració, la dificultat per a realitzar càlculs mentals, la limitació en la resolució de problemes i la falta de rellevància en els exemples i problemes plantejats. Els objectius principals del treball consisteixen a analitzar els problemes identificats, explorar diferents metodologies existents i proposar una proposta didàctica que promogui l'aprenentatge significatiu en els infants. Per això, es du a terme una revisió literària i es recopila informació de diversos autors. Se cerca seguir les recomanacions dels experts i elaborar una proposta específica per un centre educatiu que segueix la metodologia d'ambients, basada en la combinació d'enfocaments i la utilització de recursos variats. Les conclusions del treball destaquen la importància d'abordar els problemes identificats en l'ensenyament de la divisió. S'assenyala la necessitat de promoure la comprensió conceptual, fomentar la creativitat i exploració d'estratègies, establir una connexió amb la vida real dels estudiants i adaptar-se a la diversitat dels alumnes. La proposta didàctica elaborada, "A on anam?", compleix amb aquests principis, proporcionant un enfocament pràctic i motivador que busca millorar l'aprenentatge de la divisió matemàtica. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The present undergraduate thesis addresses the research problem related to the teaching of mathematical division using the traditional algorithm in Primary Education. Several issues are identified in this field, such as mechanical repetition without comprehension, one-directional teaching based on rules and procedures, the disconnect between the traditional division algorithm and the number system, difficulty in performing mental calculations, limitations in problem-solving, and a lack of relevance in the examples and problems presented. The main objectives of the study are to analyze the identified problems, explore different existing methodologies, and propose a didactic approach that promotes meaningful learning in children. To achieve this, a literature review is conducted, gathering information from various authors. The aim is to follow expert recommendations and develop a specific proposal for an educational institution that follows the environmental methodology, based on the combination of approaches and the use of diverse resources. The conclusions of the study highlight the importance of addressing the identified problems in the teaching of division. The need to promote conceptual understanding, foster creativity and exploration of strategies, establish a connection with students' real-life experiences, and cater to student diversity is emphasized. The developed didactic proposal, titled "Where Are We Going?", adheres to these principles, providing a practical and motivating approach that aims to enhance mathematical division learning. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Divisió |
ca |
dc.subject.other |
Algoritme |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
dc.subject.other |
Proposta didàctica |
ca |
dc.subject.other |
Estratègies matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Ambients educatius |
ca |
dc.subject.other |
Division |
ca |
dc.subject.other |
Algorithm |
ca |
dc.subject.other |
Meaningful learning |
ca |
dc.subject.other |
Didactic proposal |
ca |
dc.subject.other |
Mathematical strategies |
ca |
dc.subject.other |
Educational environments |
ca |
dc.title |
Ensenyança de la divisió matemàtica a l'educació primària: anàlisi de la problemàtica i proposta didàctica per l’aprenentatge significatiu |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|