[cat] El present treball pretén donar a conèixer els museus virtuals com a una eina amb un gran potencial per poder utilitzar dins de les aules d’Educació Primària. Sota aquesta premissa, es fa un recorregut sobre què són els museus virtuals i les seves característiques principals, per després mostrar quins són aquells factors que fan d’aquest recurs un material didàctic interactiu, inclusiu, molt didàctic i motivador. A més a més, el lector trobarà característiques específiques de les quals disposen els museus virtuals per poder dissenyar aplicacions didàctiques, quines competències, continguts i objectius poden desenvolupar-se a les nostres aules. Així mateix, s’exposen uns museus virtuals que poden servir als docents per dissenyar activitats d’acord el Currículum d’educació per a les Ciències Socials d’Educació Primària publicat pel CAIB. Uns exemples que són una mostra molt representativa de com poden es poden elaborar aplicacions didàctiques d’acord amb tots els continguts que es plantegen al currículum. Per últim, aquest Treball de fi de Grau proposa una sèrie de dinàmiques i activitats envers als museus virtuals, en aquest cas, el Museu d’Història de Catalunya. Un museu que ofereix diferents recursos per poder desenvolupar i afermar les principals competències que caracteritzen les Ciències Socials, més concretament la Història.
[eng] This paper aims to present virtual museums as a tool with great potential for use in primary education classrooms. Under this premise, a tour is made of what virtual museums are and their main characteristics, to then show what are those factors that make this resource an interactive, inclusive, very didactic and motivating didactic material. In addition, the reader will find specific characteristics of virtual museums to be able to design didactic applications, which competences, contents and objectives can be developed in our classrooms. It also presents virtual museums that can be used by teachers to design activities in accordance with the Social Sciences Education Curriculum for Primary Education published by the CAIB. These examples are a very representative sample of how didactic applications can be developed in accordance with all the contents of the curriculum. Finally, this Final Degree Project proposes a series of dynamics and activities for virtual museums, in this case, the Museum of the History of Catalonia. A museum that offers different resources for developing and reinforcing the main competences that characterise the Social Sciences, more specifically History.