Geometria a l’art: proposta didàctica per al segon cicle d’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Petro Balaguer, Ana Belén
dc.contributor.author Sánchez Rosselló, Cèlia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-28T13:01:00Z
dc.date.available 2024-10-28T13:01:00Z
dc.date.issued 2024-10-28
dc.date.issued 2024-10-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166520
dc.description.abstract [cat] Art i matemàtiques, dues matèries aparentment dissemblants que comparteixen moltes característiques. El propòsit del present treball és cercar aquest punt d’inflexió on mitjançant l’art es poden treballar les matemàtiques i més concretament la geometria. El prejudici de no resoldre un problema fa que l’alumnat senti por o rebuig cap a les matemàtiques, per evitar aquest descoratjament o frustració són necessàries unes motivacions reals on hi hagi un aprenentatge significatiu, per aquest motiu es presenta una situació d’aprenentatge on es relacionen les matemàtiques, l’art i la vida quotidiana. Les metodologies actives són el centre del procés d’aprenentatge d’aquesta proposta on l’alumnat participa activament i és el centre del procés d’ensenyament. ca
dc.description.abstract [eng] Art and mathematics are two apparently divergent subjects that share many characteristics. The purpose of the present work is to find that point of inflection where mathematics and more specifically geometry can be worked through art. The prejudice of not solving a problem makes students feel fear or rejection towards mathematics. In order to avoid this discouragement or frustration, meaningful learning can be achieved when there is a real motivation, a real context. So, we present a learning situation where mathematics, art and everyday life are related. Active methodologies are the center of the learning process of this proposal where students actively participate and are the center of the teaching process. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject 514 - Geometria ca
dc.subject 7 - Belles arts ca
dc.subject.other Geometria ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Formes geomètriques ca
dc.subject.other Cossos geomètrics ca
dc.subject.other Geometry ca
dc.subject.other Mathematics ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Geometrical Forms ca
dc.subject.other Geometric Bodies ca
dc.subject.other Geometrical Forms ca
dc.title Geometria a l’art: proposta didàctica per al segon cicle d’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics