[cat] El present treball se centra a promoure la millora de les habilitats socials
en l’alumnat de segon nivell del Cicle Formatiu de Grau Superior d'Integració
Social. L’entrenament de la comunicació assertiva, l’empatia, la resolució de
conflictes i el treball en equip són les habilitats clau per desenvolupar una
correcta praxi professional. Per aquest motiu, es presenta una aplicació
pràctica que potenciï el desenvolupament i l’entrenament d’aquestes habilitats,
propiciant que els estudiants millorin la seva capacitació professional i
gaudeixin del període de pràctiques. Per implantar-ho, es planteja una proposta
educativa, de caràcter transversal al Mòdul d'Habilitats Socials, organitzada des
de diverses sessions de tutoria, focalitzant en les possibilitats que ofereixen les
metodologies actives. Així mateix, aquesta proposta es complementa
mitjançant l’aplicació de diverses estratègies d’entrenament de la conducta
prosocial, com són el modelatge, l’assaig conductual i la instrucció.
Per consegüent, la finalitat del treball es concreta en desenvolupar una
proposta d’aplicació pràctica que permeti l'empoderament de l’alumnat, que
fomenti l’adquisició i la millora de les habilitats socials que es troben
estretament relacionades amb el seu futur professional. D’aquesta manera,
l’alumnat en veuria afavorida la seva autocompetència professional, i permetria
que ho posessin en pràctica durant l’estada de Formació en els Centres de
Treball, millorant la qualitat i goig de la primera aproximació professional.