Les emocions com estratègia d'aprenentatge a les ciències socials: les llums i les tenebres de l'Edat Mitjana

Show simple item record

dc.contributor Marín Ripoll, Victoria Eugenia
dc.contributor.author Riera Llull, Margalida Roser
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-07T13:33:48Z
dc.date.available 2024-11-07T13:33:48Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166670
dc.description.abstract [cat] Aquest treball té per objectiu principal proposar l’educació emocional a segon d’ESO d’una manera concreta per a treballar l’edat mitjana de forma transversal des de l’assignatura de Geografia i Història. Les reformes en matèria educativa aposten per l’aprenentatge competencial. Aquestes competències, però, no s’han de limitar a l’adquisició de continguts, sinó al foment d’habilitats per a la vida i el benestar, com suggereix l’educació emocional. Una recerca teòrica sobre els fonaments dels conceptes d’intel·ligència, personalitat i benestar ens demostra la necessitat d’una major educació emocional a les aules de secundària. Tots sabem que els adolescents tenen dificultats per a regular la ira, la impulsivitat i la resposta violenta, poca tolerància a la frustració, baixa autoestima i poca empatia. També sabem que és una qüestió temporal: són joves en transició cap a l’edat adulta. L’edat mitjana ens serveix per a treballar aquesta idea d’una etapa intermèdia entre dues altres brillants i plenes de llum (l'Antiguitat i la Modernitat). Aquesta etapa medieval, com l’adolescència, s’entén com a transitòria, obscura i tenebrosa. L’estudi de l’edat mitjana a 2n d’ESO des d’una perspectiva que inclou les competències emocionals com consciència, regulació, autonomia, habilitats socials i habilitats orientades cap al benestar, es presenta ideal per a fomentar la intel·ligència emocional de l’alumnat. El present treball proposa un programa d’intervenció emocional a partir de dotze activitats pensades des de l’assignatura de Geografia i Història però oberta a ser treballada transversalment des d’altres disciplines, fomentant la cooperació i col·laboració no només de l’alumnat, sinó de tota la comunitat educativa. ca
dc.description.abstract [eng] This work aims to propose emotional education in the second year of secondary school in a concrete way to work on the Middle Ages in a cross-curricular manner from the subject of Geography and History. Educational reforms advocate for competency-based learning. However, these competencies should not be limited to the acquisition of content, but also to the promotion of life skills and well-being, as suggested by emotional education. A theoretical review of the foundations of the concepts of intelligence, personality, and well-being demonstrates the need of a greater emotional education in secondary school classrooms. Se all know that adolescents have difficulties in regulating anger, impulsivity and violent responses, have low frustration tolerance, low self-esteem, and little empathy. We also know that it is a temporary issue: they are young people in transition to adulthood. The Middle Ages serve as a means to work with the idea of an intermediate stage between two other brilliant and illuminated periods (Antiquity and Modernity). This medieval period, like adolescence, is understood as transitional, obscure, and dark. The study of the Middle Ages in the 2nd year of high school from a perspective that includes emotional competences such as conscience, regulation, autonomy, social skills and life skills, is ideal for fostering students’ emotional intelligence. This work proposes an emotional intervention program based on twelve activities designed from the subject of Geography and History but open to being worked on cross-curricular from other disciplines, promoting cooperation and collaboration not only among students but also among the entire educational community. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 90 - Arqueologia. Prehistòria ca
dc.subject 94 - Història general i per països ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other Competències emocionals ca
dc.subject.other Benestar ca
dc.subject.other Adolescència ca
dc.subject.other Edat Mitjana ca
dc.subject.other Història ca
dc.subject.other Emotional education ca
dc.subject.other Emotional abilities ca
dc.subject.other Well-being ca
dc.subject.other Adolescence ca
dc.subject.other Medieval Ages ca
dc.subject.other History ca
dc.title Les emocions com estratègia d'aprenentatge a les ciències socials: les llums i les tenebres de l'Edat Mitjana ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:41Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics