[cat] El següent treball consisteix en una revisió teòrica, normativa i pràctica del
concepte de les altes capacitats i de les propostes docents per a aquests
alumnes al llarg del temps, atenent a la formació i coneixement dels agents
educatius, les seves famílies i l’opinió dels mateixos estudiants al respecte.
Així, es tracta d’analitzar les estratègies metodològiques seguides durant
aquests anys dins els centres educatius per intentar emparar aquests alumnes i
extreure el seu potencial, contraposant les propostes un poc menys actuals i
poc integradores, amb les estratègies desenvolupades o proposades per dur a
terme, dins els principis d’inclusió, interdisciplinarietat i competències més
recentment exposats dins la teoria i normativa d’atenció a la diversitat.
Per aconseguir-ho, es du a terme un estudi sobre les característiques, habilitats
i necessitats d’aquests alumnes dins i fora les aules, sobre les proves de
detecció i l’edat a les qual se’ls proposa, sobre l’adaptació normativa al
respecte, sobre la relació adequada que hauria d’haver entre famílies i centre
educatiu per millorar el procés i, darrerament i com a meta del treball, sobre les
propostes docents i estratègies metodològiques inclusives més adequades per
aquests estudiants, tant dins com fora de les aules, per part dels diferents
agents educatius.