Invenció de problemes com a mètode d'aprenenetatge de les matemàtiques a l'educació secundària

Show simple item record

dc.contributor Olivares García, Cristina
dc.contributor.author Mascaró Font, Ítria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-11T10:03:11Z
dc.date.available 2024-11-11T10:03:11Z
dc.date.issued 2023-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166697
dc.description.abstract [cat] La resolució de problemes és un pilar fonamental en l'assoliment de les competències matemàtiques perquè ensenya i prepara als estudiants a enfrontar-se al seu dia a dia. Ara bé, s'ha de tenir en compte que, habitualment, els problemes reals no venen acompanyats d'un enunciat perfectament ordenat i amb les dades especificades. Per tant, la vertadera tasca que s’haurà de dur a terme serà elaborar-lo: identificar el problema, plantejar la incògnita, seleccionar convenientment la informació..., és a dir, inventar el problema. En aquest Treball de Final de Màster s’estudien, d’una banda, el marc legal vigent i com contempla la invenció de problemes perquè l’alumnat assoleixi un correcte aprenentatge matemàtic. D’altra banda, i a fi de conèixer realment els beneficis i potencialitats d’aquesta activitat, es fa una recerca teòrica sobre l'aprenentatge humà i la creativitat com a fonament bàsic del pensament matemàtic. Després, s’analitzen les diferents fases del procés creatiu amb l'objectiu personal d’elaborar una base d'orientació que serveixi per al disseny i la creació de problemes matemàtics. A continuació, es fa una proposta didàctica i es complementa amb l'experiència personal del període de pràctiques, i també amb les diferents conclusions extretes d’altres autors i professionals de les matemàtiques. S'hi inclou, a més, un apartat sobre com aquesta metodologia s’adapta a tota mena d’estudiants, i quina ha de ser l'avaluació docent a dur a terme. Per a concloure, es fa una reflexió comparativa de la fonamentació teòrica prèvia i dels resultats obtinguts després d'haver dut a la pràctica aquesta activitat dins l'aula, així com també dels pros i contres de l’activitat per a continuar treballant-la i poder-li treure un benefici major. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 60 - Qüestions generals de les ciències aplicades ca
dc.subject.other Creació de problemes ca
dc.subject.other Invenció ca
dc.subject.other Creativitat ca
dc.subject.other Base d'orientació ca
dc.title Invenció de problemes com a mètode d'aprenenetatge de les matemàtiques a l'educació secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:24:22Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics