I ara, quin medicament em prenc? Una aproximació a l'Aprenentatge Significatiu mitjançant l'Aprenentatge Basat en Projectes

Show simple item record

dc.contributor Adrover Roig, Daniel
dc.contributor.author Cañellas Estarellas, María del Pilar
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-06T12:59:23Z
dc.date.available 2025-02-06T12:59:23Z
dc.date.issued 2023-07-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168602
dc.description.abstract [cat] Dins l’àmbit dels cicles de formació professional, es destaca la necessitat d’una educació de caràcter professionalitzador, combinant una formació de caràcter teòric amb una gran alta càrrega pràctica. La finalitat és preparar a l’alumnat de cara al món laboral. L’objectiu principal de la present proposta educativa és implementar l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) com a eina didàctica dins el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Farmàcia i Parafarmàcia a través de la creació d’un fàrmac per la seva posterior comercialització i dispensació. La proposta didàctica proposa la implementació de l’ABP a través del Design Thinking, mitjançant una proposta desenvolupada al llarg de 14 setmanes. Es planteja també seguir els models instruccionals per establir una estructura de treball i, d’aquesta manera, facilitar la possible comparació de l’efectivitat de les metodologies i facilitar la investigació educativa. Per tal de fer una avaluació inicial del projecte, es va realitzar una prova pilot amb la temporalització reduïda a 4 setmanes. Per avaluar el projecte, es va complimentar un qüestionari per part de l’alumnat. El projecte va tenir una acollida molt positiva, amb una valoració de 9,4 sobre 10 en la seva valoració general. L’alumnat va destacar la motivació per poder aplicar els seus coneixements d’una forma creativa. Els resultats no són extrapolables a tots els àmbits educatius. En canvi, dins el context d’aplicació del present projecte, ha esdevingut una eina motivadora per l’alumnat, especialment pel procés creatiu. A més de la motivació, s’ha fomentat un aprenentatge significatiu, proper a les motivacions i el context de l’alumnat. Es planteja com a principal proposta de millora l’ampliació del projecte a través d’altres mòduls dins el present cicle de formació professional. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject.other Farmàcia ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other Medicament ca
dc.title I ara, quin medicament em prenc? Una aproximació a l'Aprenentatge Significatiu mitjançant l'Aprenentatge Basat en Projectes ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:31:53Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics