dc.contributor |
Moll Bagur, Sergi |
|
dc.contributor.author |
Comas Fullana, Marc |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-02-17T12:37:24Z |
|
dc.date.available |
2025-02-17T12:37:24Z |
|
dc.date.issued |
2025-02-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/168743 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball se centra l’estudi de l’escola privada religiosa del primer franquisme.
Concretament, s'ha dut a terme un estudi emmarcat en el Col·legi La Salle de Palma a partir
de la seva revista escolar Vínculo, que el mateix centre editava i distribuïa. L'objectiu
principal ha estat evidenciar com el centre en qüestió utilitzava la seva pròpia història amb
fins comercials, així com estudiar quin paper tenia l'antic alumne en aquest relat. Per fer-ho,
s'ha aplicat el mètode històric i s’han analitzat 20 exemplars de la revista escolar anteriorment
mencionada. Aquesta ens ofereix una visió dels propis alumnes del dia a dia d'una escola
privada confessional emmarcada en els inicis del franquisme, època caracteritzada per la
instauració d’una dictadura militar que va establir un nou marc educatiu on el col·legis
religiosos tenien un rol predominant. L'estudi dels continguts dels exemplars mostren els
valors i els objectius que els Germans de les Escoles Cristianes varen voler transmetre. Una
manera de mostrar al món el que volien per a la societat. Això va ser possible a causa de la
utilització de l'antic alumne com a model a seguir, centrant-se i promocionant els èxits que
aconseguien cada un d’ells. En conclusió, l'anàlisi d'aquesta temàtica ofereix noves vies
explicatives i d'estudi de la història corporativa en l'àmbit educatiu, encara que es necessiten
més investigacions en aquest sentit. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The present work focuses on the study of the private religious school of the first Franco
regime. Specifically, a study has been carried out within the La Salle College of Palma based
on its school magazine Vínculo, which the center itself edited and distributed. The main
objective has been to show how the center in question used its own history for commercial
purposes, as well as to study what role the former student had in this story. To do this, the
historical method has been applied and 20 copies of the previously mentioned school
magazine have been analysed. This offers us a vision of the students themselves in the
day-to-day life of a private confessional school framed in the beginnings of Francoism, an era
characterized by the establishment of a military dictatorship that established a new
educational framework where religious schools had a predominant role. The study of the
contents of the copies show the values and objectives that the Brothers of the Christian
Schools wanted to transmit. A way to show the world what they wanted for society. This was
possible due to the use of the former student as a role model, focusing on and promoting the
successes achieved by each of them. In conclusion, the analysis of this topic offers new ways
of explaining and studying corporate history in the educational field, although more research
is needed in this regard. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
2 - Religió i teologia |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Història de l’educació |
ca |
dc.subject.other |
Història corporativa |
ca |
dc.subject.other |
Revistes escolars |
ca |
dc.subject.other |
Antic alumne |
ca |
dc.subject.other |
Col·legis religiosos |
ca |
dc.subject.other |
History of education |
ca |
dc.subject.other |
Corporate history |
ca |
dc.subject.other |
School magazines |
ca |
dc.subject.other |
Old students |
ca |
dc.subject.other |
Religious schools |
ca |
dc.title |
L’antic alumne en la història corporativa dels col·legis religiosos. Una aproximació a partir de la revista “Vínculo” |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|