L’antic alumne en la història corporativa dels col·legis religiosos. Una aproximació a partir de la revista “Vínculo”

Show simple item record

dc.contributor Moll Bagur, Sergi
dc.contributor.author Comas Fullana, Marc
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-17T12:37:24Z
dc.date.available 2025-02-17T12:37:24Z
dc.date.issued 2025-02-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168743
dc.description.abstract [cat] El present treball se centra l’estudi de l’escola privada religiosa del primer franquisme. Concretament, s'ha dut a terme un estudi emmarcat en el Col·legi La Salle de Palma a partir de la seva revista escolar Vínculo, que el mateix centre editava i distribuïa. L'objectiu principal ha estat evidenciar com el centre en qüestió utilitzava la seva pròpia història amb fins comercials, així com estudiar quin paper tenia l'antic alumne en aquest relat. Per fer-ho, s'ha aplicat el mètode històric i s’han analitzat 20 exemplars de la revista escolar anteriorment mencionada. Aquesta ens ofereix una visió dels propis alumnes del dia a dia d'una escola privada confessional emmarcada en els inicis del franquisme, època caracteritzada per la instauració d’una dictadura militar que va establir un nou marc educatiu on el col·legis religiosos tenien un rol predominant. L'estudi dels continguts dels exemplars mostren els valors i els objectius que els Germans de les Escoles Cristianes varen voler transmetre. Una manera de mostrar al món el que volien per a la societat. Això va ser possible a causa de la utilització de l'antic alumne com a model a seguir, centrant-se i promocionant els èxits que aconseguien cada un d’ells. En conclusió, l'anàlisi d'aquesta temàtica ofereix noves vies explicatives i d'estudi de la història corporativa en l'àmbit educatiu, encara que es necessiten més investigacions en aquest sentit. ca
dc.description.abstract [eng] The present work focuses on the study of the private religious school of the first Franco regime. Specifically, a study has been carried out within the La Salle College of Palma based on its school magazine Vínculo, which the center itself edited and distributed. The main objective has been to show how the center in question used its own history for commercial purposes, as well as to study what role the former student had in this story. To do this, the historical method has been applied and 20 copies of the previously mentioned school magazine have been analysed. This offers us a vision of the students themselves in the day-to-day life of a private confessional school framed in the beginnings of Francoism, an era characterized by the establishment of a military dictatorship that established a new educational framework where religious schools had a predominant role. The study of the contents of the copies show the values and objectives that the Brothers of the Christian Schools wanted to transmit. A way to show the world what they wanted for society. This was possible due to the use of the former student as a role model, focusing on and promoting the successes achieved by each of them. In conclusion, the analysis of this topic offers new ways of explaining and studying corporate history in the educational field, although more research is needed in this regard. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 2 - Religió i teologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Història de l’educació ca
dc.subject.other Història corporativa ca
dc.subject.other Revistes escolars ca
dc.subject.other Antic alumne ca
dc.subject.other Col·legis religiosos ca
dc.subject.other History of education ca
dc.subject.other Corporate history ca
dc.subject.other School magazines ca
dc.subject.other Old students ca
dc.subject.other Religious schools ca
dc.title L’antic alumne en la història corporativa dels col·legis religiosos. Una aproximació a partir de la revista “Vínculo” ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics