[cat] Que pensen els docents de Mallorca sobre el treball en xarxa? En aquesta investigació
s’estudiaran els usos del treball en xarxa dels docents de Mallorca en relació amb les
xarxes socials i la inclusió. Per obtenir els resultats del present treball empíric es va dur a
terme una metodologia qualitativa, fent ús de les entrevistes semiestructurades com a
tècnica de recollida de dades a quatre docents de Mallorca. Una vegada analitzades les
dades, es va poder concloure que el treball en xarxa a través de la comunitat digital és
usat pels mestres, però la inclusió recau en el paper del docent, ja que el treball en xarxa
no pot garantir en seguretat aquesta inclusió.
[eng] What do teachers in Mallorca think about networking? This study examines the use of
networking by the teachers in Mallorca in relation to social networks and inclusion. To
obtain the results of this empirical study, a qualitative methodology was carried out,
making use of semi-structured interviews as a data collection technique in four teachers
from Mallorca. After analyzing the data, it was concluded that networking through the
digital community is used by the teachers of Mallorca, but inclusion relies on the role of
the teacher, as networking alone cannot guarantee this inclusion securely.