[cat] En el projecte desenvolupat a continuació, es presenta una proposta didàctica que contempla la utilització d’un pòdcast com un mètode innovador amb l’objectiu d’augmentar la comprensió i la motivació de l’alumnat d’educació secundària cap a l’estudi de les ciències. L’ensenyament-aprenentatge de la ciència en els centres educatius i la seva didàctica sovint es veuen obstaculitzats, perquè la ciència en moltes ocasions és percebuda com una assignatura difícil i avorrida. Aquest fet dona lloc a un desinterès i desmotivació general de l’alumnat. D’aquesta manera, aquesta proposta pretén apropar la ciència a l’alumnat, fent-los partícips en un projecte que inclou l’ús d’un mitjà de comunicació, el pòdcast, que aquests darrers anys ha guanyat popularitat i, a més a més, és àmpliament conegut entre la població jove. La finalitat és promoure un aprenentatge actiu i participatiu i, al mateix temps, oferir un ensenyament científic més atractiu i significatiu. Aquesta proposta s’enfocarà de manera interdisciplinària, involucrant coneixements de diferents àrees, necessàries per a desenvolupar el pòdcast. Es pretén combinar coneixements propis de l’àmbit de la ciència amb aspectes relacionats amb l’àmbit lingüístic, com l’expressió oral i escrita i les habilitats de síntesi i comunicatives, afavorint així un aprenentatge i desenvolupament més complet. En definitiva, aquest enfocament més proper i atractiu per l’alumnat aspira a millorar l’actitud i la percepció que l’alumnat té de les ciències, de manera que sentin més curiositat i motivació per experimentar i assimilar els conceptes científics que tradicionalment s’han explicat de forma expositiva i poc participativa.