| dc.contributor | Mir Mas, Margalida | |
| dc.contributor.author | Perelló Rosselló, Joana Aina | |
| dc.date | 2023 | |
| dc.date.accessioned | 2025-02-27T07:38:55Z | |
| dc.date.issued | 2023-06-14 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/168944 | |
| dc.description.abstract | [cat] En el projecte desenvolupat a continuació, es presenta una proposta didàctica que contempla la utilització d’un pòdcast com un mètode innovador amb l’objectiu d’augmentar la comprensió i la motivació de l’alumnat d’educació secundària cap a l’estudi de les ciències. L’ensenyament-aprenentatge de la ciència en els centres educatius i la seva didàctica sovint es veuen obstaculitzats, perquè la ciència en moltes ocasions és percebuda com una assignatura difícil i avorrida. Aquest fet dona lloc a un desinterès i desmotivació general de l’alumnat. D’aquesta manera, aquesta proposta pretén apropar la ciència a l’alumnat, fent-los partícips en un projecte que inclou l’ús d’un mitjà de comunicació, el pòdcast, que aquests darrers anys ha guanyat popularitat i, a més a més, és àmpliament conegut entre la població jove. La finalitat és promoure un aprenentatge actiu i participatiu i, al mateix temps, oferir un ensenyament científic més atractiu i significatiu. Aquesta proposta s’enfocarà de manera interdisciplinària, involucrant coneixements de diferents àrees, necessàries per a desenvolupar el pòdcast. Es pretén combinar coneixements propis de l’àmbit de la ciència amb aspectes relacionats amb l’àmbit lingüístic, com l’expressió oral i escrita i les habilitats de síntesi i comunicatives, afavorint així un aprenentatge i desenvolupament més complet. En definitiva, aquest enfocament més proper i atractiu per l’alumnat aspira a millorar l’actitud i la percepció que l’alumnat té de les ciències, de manera que sentin més curiositat i motivació per experimentar i assimilar els conceptes científics que tradicionalment s’han explicat de forma expositiva i poc participativa. | ca |
| dc.format | application/pdf | ca |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 373 - Ensenyament primari i secundari | ca |
| dc.subject | 5 - Ciències pures i naturals | ca |
| dc.subject | 81 - Lingüística i llengües | ca |
| dc.subject.other | Pòdcast | ca |
| dc.subject.other | Didàctica ciències | ca |
| dc.subject.other | Interdisciplinarietat | ca |
| dc.subject.other | Competències lingüístiques | ca |
| dc.title | Ús del pòdcast per fomentar l'aprenentatge científic des d'una perspectiva globalitzadora | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2025-01-22T13:54:21Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2100-01-01 | |
| dc.embargo | 2100-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess |