[cat] El TDAH, també conegut com trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat, es troba present a moltes aules del nostre sistema escolar. Per qualsevol professor, és de vital importància conèixer tot el context que envolta el trastorn i sobretot saber el que aquest provoca sobre els alumnes. Així doncs, en aquest treball es destaca l’origen, diagnòstic, tractament i efectes del TDAH sobre l’alumnat. A més, es repassen les millors conductes i dinàmiques a seguir dins l’aula per poder mantenir la seva atenció i concentració al llargs de les sessions i així poder maximitzar el seu aprenentatge. Moltes d’aquestes dinàmiques es basen en l'actitud i el rol dedicat del professor, d’altres requereixen un disseny més detallat com poden ser les autoinstruccions o la mecànica PBL (Project-based learning). Amb tota aquesta informació, s’ha fet una proposta educativa, totalment inclusiva per l’alumnat TDAH, referent a una Situació d’Aprenentatge que es dona dins l’assignatura de Biologia i Geologia a nivell de 4t d’ESO, concretament es tracta el tema “L’origen i l’evolució de la vida”. Tota aquesta proposta sorgeix de la programació d’aula que he efectuat al llarg de les meves pràctiques docents a l’IES Clara Hammerl, ampliant-la i adaptant-la per l'alumnat amb aquest trastorn. D’aquesta manera, he aconseguit ampliar de gran forma els meus coneixements sobre el TDAH i les metodologies que pot seguir un professor a l’aula per ajudar a aquests alumnes. A la vegada, he aconseguit pogut demostrar com qualsevol dinàmica es pot adaptar a l'alumnat TDAH, adaptant totes les activitats que vaig realitzar al llarg de les meves pràctiques durant 11 sessions de forma totalment inclusiva.