dc.contributor |
Regadera Pineda, Maria Luisa |
|
dc.contributor.author |
Rodríguez Segura, Antoni |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-02-28T07:27:32Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/168993 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El TDAH, també conegut com trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat, es troba present a moltes aules del nostre sistema escolar. Per qualsevol professor, és de vital importància conèixer tot el context que envolta el trastorn i sobretot saber el que aquest provoca sobre els alumnes. Així doncs, en aquest treball es destaca l’origen, diagnòstic, tractament i efectes del TDAH sobre l’alumnat. A més, es repassen les millors conductes i dinàmiques a seguir dins l’aula per poder mantenir la seva atenció i concentració al llargs de les sessions i així poder maximitzar el seu aprenentatge. Moltes d’aquestes dinàmiques es basen en l'actitud i el rol dedicat del professor, d’altres requereixen un disseny més detallat com poden ser les autoinstruccions o la mecànica PBL (Project-based learning). Amb tota aquesta informació, s’ha fet una proposta educativa, totalment inclusiva per l’alumnat TDAH, referent a una Situació d’Aprenentatge que es dona dins l’assignatura de Biologia i Geologia a nivell de 4t d’ESO, concretament es tracta el tema “L’origen i l’evolució de la vida”. Tota aquesta proposta sorgeix de la programació d’aula que he efectuat al llarg de les meves pràctiques docents a l’IES Clara Hammerl, ampliant-la i adaptant-la per l'alumnat amb aquest trastorn. D’aquesta manera, he aconseguit ampliar de gran forma els meus coneixements sobre el TDAH i les metodologies que pot seguir un professor a l’aula per ajudar a aquests alumnes. A la vegada, he aconseguit pogut demostrar com qualsevol dinàmica es pot adaptar a l'alumnat TDAH, adaptant totes les activitats que vaig realitzar al llarg de les meves pràctiques durant 11 sessions de forma totalment inclusiva. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
TDAH |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Autoinstruccions |
ca |
dc.subject.other |
Project-based learning |
ca |
dc.subject.other |
PBL |
ca |
dc.title |
Proposta pedagògica per a la inclusió dels alumnes TDAH dins l’assignatura de Biologia i Geologia |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T13:53:53Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2100-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|