Proposta pedagògica per a la inclusió dels alumnes TDAH dins l’assignatura de Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Regadera Pineda, Maria Luisa
dc.contributor.author Rodríguez Segura, Antoni
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-28T07:27:32Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168993
dc.description.abstract [cat] El TDAH, també conegut com trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat, es troba present a moltes aules del nostre sistema escolar. Per qualsevol professor, és de vital importància conèixer tot el context que envolta el trastorn i sobretot saber el que aquest provoca sobre els alumnes. Així doncs, en aquest treball es destaca l’origen, diagnòstic, tractament i efectes del TDAH sobre l’alumnat. A més, es repassen les millors conductes i dinàmiques a seguir dins l’aula per poder mantenir la seva atenció i concentració al llargs de les sessions i així poder maximitzar el seu aprenentatge. Moltes d’aquestes dinàmiques es basen en l'actitud i el rol dedicat del professor, d’altres requereixen un disseny més detallat com poden ser les autoinstruccions o la mecànica PBL (Project-based learning). Amb tota aquesta informació, s’ha fet una proposta educativa, totalment inclusiva per l’alumnat TDAH, referent a una Situació d’Aprenentatge que es dona dins l’assignatura de Biologia i Geologia a nivell de 4t d’ESO, concretament es tracta el tema “L’origen i l’evolució de la vida”. Tota aquesta proposta sorgeix de la programació d’aula que he efectuat al llarg de les meves pràctiques docents a l’IES Clara Hammerl, ampliant-la i adaptant-la per l'alumnat amb aquest trastorn. D’aquesta manera, he aconseguit ampliar de gran forma els meus coneixements sobre el TDAH i les metodologies que pot seguir un professor a l’aula per ajudar a aquests alumnes. A la vegada, he aconseguit pogut demostrar com qualsevol dinàmica es pot adaptar a l'alumnat TDAH, adaptant totes les activitats que vaig realitzar al llarg de les meves pràctiques durant 11 sessions de forma totalment inclusiva. ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other TDAH ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Autoinstruccions ca
dc.subject.other Project-based learning ca
dc.subject.other PBL ca
dc.title Proposta pedagògica per a la inclusió dels alumnes TDAH dins l’assignatura de Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T13:53:53Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2100-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics