[cat] Investigacions diverses suggereixen que les ciències a l'etapa d'Educació Primària es
comprenen millor mitjançant l'experimentació. Malgrat això, actualment ens trobem amb
ensenyaments poc rellevants que es centren en la memorització i el mecanicisme. Per tant, és
pertinent plantejar una proposta que posi l'accent en l'experimentació com a recurs didàctic
per abordar el hàbits saludables amb conceptes complexos per als nens. Amb l'objectiu de
demostrar la importància de l'experimentació a l'educació primària, es desenvoluparà una
iniciativa pràctica en un centre escolar del pla de Mallorca, concretament al CEIP Son Juny,
el qual acull a una població estudiantil amb diverses realitats socials.
[eng] Several studies suggest that sciences in Primary Education are better understood
through experimentation. However, nowadays, we encounter less relevant teachings focused
on memorization and mechanistic approaches. Therefore, it is pertinent to propose an
approach that emphasizes experimentation as a didactic tool to address healthy habits along
with complex concepts for children. With the aim of demonstrating the importance of
experimentation in primary education, a practical initiative will be developed in a school in
the Pla de Mallorca area, specifically at CEIP Son Juny, which accommodates a student
population with diverse social backgrounds.