L’espai escolar al servei de l’aprenentatge.

Show simple item record

dc.contributor Salvà Salvà, Antoni
dc.contributor.author Morado Vidal, Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-06T07:52:54Z
dc.date.available 2025-03-06T07:52:54Z
dc.date.issued 2024-02-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169172
dc.description.abstract [cat] During the last years we have experienced an evolution of educational methodologies, an evolution that, as we will show in this research, is not reflected, in general, in the current school architecture. Therefore, we cannot allow a rigid and inflexible architecture to continue to hold back the pedagogical innovations of the 21st century, innovations that our society has been demanding for years. We start, therefore, from the idea that the spatial distribution, as well as the use of this space, influence the activities, experiences and learning. Therefore, and to exemplify this idea, a descriptive study of different educational centers around the world, as well as in our country, innovative in relation to the use of space, has been carried out. Specific proposals have been made focused on an educational center in Mallorca. In addition, an approach to school architecture has been developed not only from the deep methodological change derived from the powerful development of new information and communication technologies (ICT) but also in the competence and inclusive orientation that teaching should have, in view of the implementation of the LOMLOE, which takes this approach directly in order to make explicit the terminology that is being theorized. The study tries to show how a good use of the space enhances the teaching-learning processes that take place in the centers, involving the students from the discovery and exploration of the environment. ca
dc.description.abstract [cat] Durant els últims anys hem experimentat una evolució de les metodologies educatives, evolució que, tal com posarem de manifest en aquesta recerca, no es veu reflectida, en general en l'arquitectura escolar actual. Per tant, no podem deixar que una arquitectura rígida i gens flexible segueixi frenant les innovacions pedagògiques pròpies del segle XXI, innovacions que la nostra societat ve demandant des de fa ja anys. Partim, per tant, de la idea que la distribució espacial, així com l'ús d'aquest espai, influeixen en les activitats, experiències i aprenentatges. Així doncs, i per exemplificar pág. 2 aquesta idea, s'ha realitzat un estudi descriptiu de diferents centres educatius, del voltant del món, així com del nostre país, innovadors en relació a l'ús de l'espai. S’han fet propostes concretes centrades a un centre educatiu de Mallorca. A més, s'ha desenvolupat un acostament a l'arquitectura escolar no només a partir del profund canvi metodològic derivat del potent desenvolupament de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) sinó també en l'orientació competencial i inclusiva que hauria de tenir l'ensenyament, tot atenent la implantació de la LOMLOE, que pren aquesta aproximació de forma directa a fi d'explicitar la terminologia que s'està teoritzant. L’estudi tracta d'evidenciar com un bon ús de l'espai afavoreix els processos d'ensenyament- aprenentatge que tenen lloc als centres fent partícip a l’alumnat a partir del descobriment i exploració de l’entorn. Pel fet que son escasses les recerques existents en relació a l'espai escolar, així com les aplicacions pràctiques, ha acabat comportant a aquest treball un caràcter exploratori
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aula ca
dc.subject.other Arquitectura ca
dc.subject.other Innovació ca
dc.subject.other Centre docent ca
dc.subject.other Espai ca
dc.title L’espai escolar al servei de l’aprenentatge. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:48:20Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics