[cat] En aquest present treball veurem la importància de la música a l’Educació Primària,
en el qual parlaré a grans trets del currículum i m’enfocaré principalment en els beneficis
que presenta l’ensenyament de la música durant l’etapa escolar. A més, realitzaré un petit
recorregut per la pedagogia musical activa i pels pedagogs més predominants d’aquesta,
centrant la mirada finalment cap a Dalcroze i el seu mètode la Rítmica, acabant així amb
una proposta d’intervenció educativa portada a la pràctica.
D’aquesta manera, la proposta didàctica està fomentada en la metodologia activa del
mètode de Dalcroze, portada a la pràctica al curs 4t C d’Educació Primària del CEIP Can
Raspalls (Eivissa). Aquesta proposta es fonamenta en el treball del ritme, el moviment i la
dansa, elements principals de la metodologia dalcroziana, a partir del treball amb el cos com
a instrument facilitador de l’aprenentatge musical.
[eng] In this work we will see the importance of music in Primary Education, in which I will
talk broadly about the curriculum and focus mainly on the benefits of music education during
the school stage. In addition, I will make a small tour of active musical pedagogy and its
most predominant pedagogues, focusing finally on Dalcroze and his Rhythmic method, thus
ending with a proposal for an educational intervention put into practice.
In this way, the didactic proposal is encouraged in the active methodology of the
Dalcroze method, put into practice in the 4th C course of Primary Education at CEIP Can
Raspalls (Eivissa). This proposal is based on the work of rhythm, movement and dance,
main elements of the Dalcrozian methodology, based on work with the body as an
instrument facilitating musical learning.