Són viables els descansos actius a l’educació primària?

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Mas, Adrià
dc.contributor.author Crespí Pallicer, Margalida
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-06T10:27:01Z
dc.date.available 2025-03-06T10:27:01Z
dc.date.issued 2025-03-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169186
dc.description.abstract [cat] L’objectiu d’aquest estudi és explorar les percepcions dels equips directius respecte a la implementació de descansos actius a les aules i els múltiples factors que afecten a les escoles el fet d’implementar-los. A través d'entrevistes semiestructurades amb catorze membres d'equips directius i utilitzant el model teòric RE-AIM i el mètode Delphi, s’han recollit dades clau per entendre les percepcions i barreres associades a aquestes pràctiques. Els resultats mostren una predisposició positiva dels equips directius envers els descansos actius, reconeixent la importància de l'actualització pedagògica i la voluntat de millora contínua. No obstant això, també se identifica una resistència significativa per part de l'equip docent, deguda principalment a la por als canvis, la manca de confiança en les noves metodologies i la percepció de càrrega addicional. El projecte Break4Brain, que ofereix eines i formació per a la implementació de descansos actius, és un exemple de com es poden superar aquestes barreres i fomentar una adopció més àmplia de pràctiques innovadores. La combinació de suport institucional, formació adequada i col·laboració familiar es veu com la clau per a una transició suau i efectiva cap a la incorporació de descansos actius en les rutines escolars. En definitiva, l'estudi subratlla la importància d'una actitud positiva dels equips directius, la necessitat de formació continuada per als docents i la implicació de les famílies per aconseguir una implementació efectiva dels descansos actius a les escoles primàries de les Illes Balears. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Pauses ca
dc.subject.other Implementar ca
dc.subject.other Equips directius ca
dc.subject.other Percepcions ca
dc.subject.other Activitat física ca
dc.title Són viables els descansos actius a l’educació primària? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics