dc.contributor |
Muntaner Mas, Adrià |
|
dc.contributor.author |
Crespí Pallicer, Margalida |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-06T10:27:01Z |
|
dc.date.available |
2025-03-06T10:27:01Z |
|
dc.date.issued |
2025-03-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169186 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’objectiu d’aquest estudi és explorar les percepcions dels equips directius respecte a
la implementació de descansos actius a les aules i els múltiples factors que afecten a les
escoles el fet d’implementar-los. A través d'entrevistes semiestructurades amb catorze
membres d'equips directius i utilitzant el model teòric RE-AIM i el mètode Delphi, s’han recollit
dades clau per entendre les percepcions i barreres associades a aquestes pràctiques. Els
resultats mostren una predisposició positiva dels equips directius envers els descansos
actius, reconeixent la importància de l'actualització pedagògica i la voluntat de millora
contínua. No obstant això, també se identifica una resistència significativa per part de l'equip
docent, deguda principalment a la por als canvis, la manca de confiança en les noves
metodologies i la percepció de càrrega addicional. El projecte Break4Brain, que ofereix eines
i formació per a la implementació de descansos actius, és un exemple de com es poden
superar aquestes barreres i fomentar una adopció més àmplia de pràctiques innovadores. La
combinació de suport institucional, formació adequada i col·laboració familiar es veu com la
clau per a una transició suau i efectiva cap a la incorporació de descansos actius en les rutines
escolars. En definitiva, l'estudi subratlla la importància d'una actitud positiva dels equips
directius, la necessitat de formació continuada per als docents i la implicació de les famílies
per aconseguir una implementació efectiva dels descansos actius a les escoles primàries de
les Illes Balears. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Pauses |
ca |
dc.subject.other |
Implementar |
ca |
dc.subject.other |
Equips directius |
ca |
dc.subject.other |
Percepcions |
ca |
dc.subject.other |
Activitat física |
ca |
dc.title |
Són viables els descansos actius a l’educació primària? |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|