Les possibilitats de la filosofia 3/18 per al museisme pedagògic

Show simple item record

dc.contributor Motilla Salas, Xavier
dc.contributor.author Torres Segui, Carla
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-03-07T12:24:49Z
dc.date.available 2025-03-07T12:24:49Z
dc.date.issued 2025-03-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169227
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau (TFG) pretén investigar les possibilitats que té la Filosofia 3/18 per al museisme pedagògic, per estudiar com es poden nodrir les noves corrents museístiques dels postulats inicials que proposava Matthew Lipman. La recerca es realitzarà a través d’una revisió sistematitzada de la literatura i posteriorment s’establirà un entrecreuament per orientar el canvi dels museus pedagògics. Aquesta aproximació entre la Filosofia 3/18 i la nova museologia de l’educació sorgeix a partir de la inherent relació que apareix entre aquests dos elements, connectats a partir de diferents dimensions, entre les quals podem destacar que els museus de l’educació són espais dinamitzadors del pensament crític, i que comparteixen amb la Filosofia 3/18 el caràcter dialògic i els valors democràtics. Aquests punts de convergència evidencien la relació i connexió que se n'estableix, on la Filosofia 3/18 es converteix en l'eina i el medi per fer dels museus pedagògics un lloc on aprendre a pensar. Aquesta connexió es materialitzarà a través d’orientacions com donar importància al marc expositiu, apostar per un model de museu interpretatiu problematitzant l’objecte cultural, usar les preguntes com a element provocador de la reflexió, exposar objectes-petjada i lligar els museus pedagògics a la formació inicial docent. Només problematitzant, qüestionant i entenent el present, es podran emprendre accions de futur. ca
dc.description.abstract [eng] This Undergraduate Thesis Project aims to investigate the possibilities that Filosofia 3/18 has within pedagogical museology, in order to find out how these new museum currents can be nourished by the initial postulates proposed by Matthew Lipman. The research will be carried out through a systematized review of the literature and later a crossover will be established to guide the change in pedagogical museums. This approach between Filosofia 3/18 and the new museology of education arises from the inherent relationship between these two elements connected from different dimensions: education museums are dynastic spaces of critical thought and education museums share with Filosofia 3/18 the dialogic character and democratic values. These points of convergence reveal the relationship and connection established, where Filosofia 3/18 becomes the tool and means to make pedagogical museums a place to learn to reason. This connection will materialize through guidelines such as attaching importance to the exhibition’s context, being an interpretative museum problematizing the cultural object, using the questions as a provocative element of reflection, exposing «objectes-petjada» and linking pedagogical museums to initial teaching training. Only by problematizing, questioning and understanding the present, it will be possible to undertake future actions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Museisme pedagògic ca
dc.subject.other Filosofia 3/18 ca
dc.subject.other Reflexió ca
dc.subject.other Pensament crític ca
dc.subject.other Pedagogical museology ca
dc.subject.other Filosofia 3/18 ca
dc.subject.other Reflection ca
dc.subject.other Critical thinking ca
dc.title Les possibilitats de la filosofia 3/18 per al museisme pedagògic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics