Nivell d'inclusió d'alumnes amb Trastorn de l'Espectre Autista a aules ordinàries: Una revisió de la literatura

Show simple item record

dc.contributor Bagur Pons, Sara
dc.contributor.author García Ramón, Ana
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-03-07T12:31:07Z
dc.date.available 2025-03-07T12:31:07Z
dc.date.issued 2025-03-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169229
dc.description.abstract [cat] L'educació inclusiva és un model educatiu relativament nou que de cada cop es treballa més. Aquesta fa referència a cobrir les necessitats educatives que presenta cada infant, oferir-li les oportunitats i recursos que siguin necessaris. En relació amb aquest aspecte, cal tenir en compte com afecta aquest model als infants diagnosticats amb el Trastorn de l'Espectre Autista i fins a quin punt s'aplica en ells. Per aquest motiu, el present treball té per objectiu analitzar les investigacions empíriques existents que relacionin la inclusió, el trastorn de l'espectre autista i les aules ordinàries. Es varen seleccionar i analitzar un total de 15 documents. Els resultats d'aquests mostraren que tot i haver-hi un avanç en la inclusió de l'alumnat amb el Trastorn de l'Espectre Autista a les aules ordinàries, la inclusió no és suficient. A més, es precisa més formació docent per poder conèixer els pilars de l'educació inclusiva, crear una seguretat en els docents, rompre amb els prejudicis sobre el trastorn i dur a terme una inclusió completa de tot l'alumnat. ca
dc.description.abstract [eng] Inclusive education is a relatively new term that is being worked on more and more. It refers to meeting the educational needs of each child, offering them the necessary opportunities and resources. In relation to this aspect, it is important to take into account how this model affects children diagnosed with Autism Spectrum Disorder and to what extent it is applied to them. For this reason, the present work aims to analyze the existing empirical research that relates inclusion, ASD and regular classrooms. A total of 15 documents were selected and analyzed. The results showed that although there has been progress in the inclusion of students with ASD in regular classrooms, inclusion is not enough. Furthermore, more teacher training is needed to understand the pillars of inclusive education, create teacher confidence, break down prejudices about ASD and achieve full inclusion of all students. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Espectre autista ca
dc.subject.other Aula ordinària ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Autistic spectrum ca
dc.subject.other Ordinary classroom ca
dc.title Nivell d'inclusió d'alumnes amb Trastorn de l'Espectre Autista a aules ordinàries: Una revisió de la literatura ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics