[cat] L'àlgebra és una de les branques més importants de les matemàtiques, i el seu
contingut curricular ha estat incrementat en la darrera modificació de la llei
educativa, incloent-hi novetats a tots els nivells educatius, entre les quals n’hi ha
que no havien estat tractats anteriorment.
En aquest treball, s'ha realitzat una investigació sobre la didàctica de l'àlgebra i
el seu procés d’ensenyament-aprenentatge. En primer lloc s’ha volgut fer una
breu contextualització històrica, així com un estudi sobre les diferents
metodologies didàctiques clàssiques i analitzant, des del punt de vista històric,
els errors i dificultats associats al procés d'ensenyament-aprenentatge d'aquesta
branca de les matemàtiques.
També, s'ha dut a terme una anàlisi del nou marc legal educatiu amb relació al
bloc d'àlgebra, fent una comparació exhaustiva amb la llei educativa LOMQUE
(LOMCE en castellà) (BOE, 2013) amb la intenció de determinar semblances i
diferències curriculars. S’ha fet un estudi dels nous continguts curriculars
identificats relacionats amb el bloc d'àlgebra (patrons, model matemàtic i
pensament computacional). De cadascun d’aquests punts, s'han identificat
metodologies didàctiques que puguin afavorir el seu procés d'ensenyamentaprenentatge, amb la intenció d’afavorir la pràctica docent.
Finalment, s'han presentat una sèrie de propostes didàctiques, per a cada un
d’aquests tres nous sabers