Sentit algebraic dins l’àmbit del sistema educatiu

Show simple item record

dc.contributor Riera Clapés, Juan Vicente
dc.contributor.author Debellis Torlaschi, Maurizio
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T08:08:59Z
dc.date.issued 2024-02-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169338
dc.description.abstract [cat] L'àlgebra és una de les branques més importants de les matemàtiques, i el seu contingut curricular ha estat incrementat en la darrera modificació de la llei educativa, incloent-hi novetats a tots els nivells educatius, entre les quals n’hi ha que no havien estat tractats anteriorment. En aquest treball, s'ha realitzat una investigació sobre la didàctica de l'àlgebra i el seu procés d’ensenyament-aprenentatge. En primer lloc s’ha volgut fer una breu contextualització històrica, així com un estudi sobre les diferents metodologies didàctiques clàssiques i analitzant, des del punt de vista històric, els errors i dificultats associats al procés d'ensenyament-aprenentatge d'aquesta branca de les matemàtiques. També, s'ha dut a terme una anàlisi del nou marc legal educatiu amb relació al bloc d'àlgebra, fent una comparació exhaustiva amb la llei educativa LOMQUE (LOMCE en castellà) (BOE, 2013) amb la intenció de determinar semblances i diferències curriculars. S’ha fet un estudi dels nous continguts curriculars identificats relacionats amb el bloc d'àlgebra (patrons, model matemàtic i pensament computacional). De cadascun d’aquests punts, s'han identificat metodologies didàctiques que puguin afavorir el seu procés d'ensenyamentaprenentatge, amb la intenció d’afavorir la pràctica docent. Finalment, s'han presentat una sèrie de propostes didàctiques, per a cada un d’aquests tres nous sabers ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 512 - Àlgebra ca
dc.subject.other Model matemàtic
dc.subject.other Patró
dc.subject.other Pensament computacional
dc.subject.other Àlgebra
dc.subject.other Didàctica
dc.subject.other Innovació
dc.subject.other Manipulatiu
dc.title Sentit algebraic dins l’àmbit del sistema educatiu ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:24Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics