L’storytelling i la ludificació. Proposta didàctica dels sabers bàsics relacionats amb el sistema circulatori en el nivell de 3r d’eso

Show simple item record

dc.contributor Flexas Oliver, Albert
dc.contributor.author Ferra Abril, Victor
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T08:24:29Z
dc.date.issued 2024-02-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169340
dc.description.abstract [cat] La ludificació utilitza els elements del joc en contextos que no són típicament lúdics mentre que l’storytelling utilitza la narrativa i les històries com a eina d’aprenentatge. Els resultats obtinguts en una enquesta lliurada als alumnes de 3r d’ESO d’un centre evidencia una falta de dinamisme en l’assignatura de Biologia i Geologia. Tenint en compte que la ludificació i l’storytelling són dues metodologies que es caracteritzen per fer les classes més atractives, dinàmiques i proactives, resulta d’interès plantejar una proposta d'intervenció per a l'assignatura de Biologia i Geologia emprant aquestes metodologies al nivell de 3r d’ESO. Per a aconseguir aquest objectiu s'ha elaborat un conjunt d'activitats que proposen dinàmiques actives com teatralitzacions, jocs, treballs en equip, simulacions i casos pràctics per a treballar els continguts del sistema circulatori. Els resultats de la proposta s'avaluaran mitjançant un sistema d'avaluació, coavaluació i una anàlisi DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitas). Mentre que els dos primers mètodes permeten analitzar els assoliments de l'aprenentatge dels alumnes, l'anàlisi DAFO permet avaluar la pròpia proposta per a identificar punts forts i febles que han de millorar-se en un futur. Amb base en experiències prèvies d’altres autors i els coneixements teòrics sobre aquestes metodologies, es pot concloure que la proposta millora la motivació dels alumnes en l'assignatura i es recomana aquesta metodologia pel seu caràcter dinàmic, la seva facilitat d'adaptar-se als requisits de la LOMLOE, els seus beneficis en l'aprenentatge de l'alumnat i la seva flexibilitat per a adaptar el ritme de treball i atendre la diversitat dins l'aula ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Ludificació ca
dc.subject.other Storytelling ca
dc.subject.other Biologia ca
dc.subject.other Secundària ca
dc.subject.other LOMLOE ca
dc.title L’storytelling i la ludificació. Proposta didàctica dels sabers bàsics relacionats amb el sistema circulatori en el nivell de 3r d’eso ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:25Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics