[cat] El següent treball té com a finalitat el treball de la dona artista i les seves
manifestacions artístiques en l'assignatura d'Història de l’art a partir del mètode
d’Aprenentatge Basat en Projectes.
Els principals objectius seran el desenvolupament de les habilitats per arribar a la
percepció i comprensió de les diferents tipologies d’expressió a través del llenguatge
artístic; disposar d’una experiència interactiva amb les obres d’art on es doni la
percepció; observació, interpretació i creació de productes acadèmics sobre la
biografia d’artistes i de les manifestacions artístiques realitzades per dones artistes
des de l’època contemporània fins a l’actualitat.
Es vol plantejar una proposta didàctica relacionada amb les noves tecnologies i els
museus per treballar la figura de la dona i les seves manifestacions artístiques. Per
treballar la temàtica s’oferirà con conjunt de plataformes virtuals a través de
diferents canals com a font per la consulta, visualització i projecció, com per a la
recerca de continguts teòrics relacionats dones artistes i les seves obres d’art. A
partir de la proposta didàctica que es planteja, els alumnes tindran un paper actiu i
hauran de treballar a partir del treball cooperatiu així com el treball individual,
fomentant el desenvolupament d'habilitats interpersonals, la capacitat de cooperació
i la comunicació entre els estudiants complint les competències establertes el
currículum acadèmic actual.
Així doncs, aquesta proposta didàctica, a partir de l’Aprenentatge Basat en
Projectes, ofereix una metodologia de treball alternatiu i innovador per l’estudi de la
història de l’art. I, a més, a partir de la següent proposta, es plantegen futures línies
de treball com són, per una banda, l’estudi de les dones promotores i, per altra
banda, les perspectives crítiques de la representació femenina a la història de l’art
[eng] The aim of the following project is to work on the figure of the female artist and her
artistic manifestations in the curriculum of the History of Art subject within
Baccalaureate using the Project-Based Learning methodology.
The main objectives will be the development of skills to reach the perception and
understanding of the different types of expression throughout artistic language; to
have an interactive experience with the different works of art in which perception can
occur; observation, interpretation, knowledge and artistic assignment of the differents
artistic manifestations made by women and womens artists biography from
contemporary time period until today.
The aim is to propose a didactic proposal related to new technologies, museums and
artistic manifestations to work on the figure of women. In order to work on the topic,
a set of virtual platforms will be offered in different ways as a source for consulting
artistic manifestations, both for their visualization and projection as well as for the
search of theoretical content. Students will have an active paper and to work in
groups following the basis of cooperative and individual work, which is justified by
the promotion of the development of interpersonal skills, the capacity for cooperation
and communication between students, thus achieving the competences set out in
the current academic curriculum.
Therefore, this didactic proposal is an alternative which offers an active and
innovative methodology focused in the study of History of Art. Furthermore, in the
following proposal, different future work lines are proposed such as, one side, an
investigation into the role of women as promoters and on another side, the different
critical perspectives of the female representation in the History of Art