On estan les dones artistes? Una proposta d'aprenentatge basat en projectes per història de l'art

Show simple item record

dc.contributor Morcillo Loro, Virginia
dc.contributor.author Azorín Moreno, Sofia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T10:48:53Z
dc.date.available 2025-03-13T10:48:53Z
dc.date.issued 2024-07-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169371
dc.description.abstract [cat] El següent treball té com a finalitat el treball de la dona artista i les seves manifestacions artístiques en l'assignatura d'Història de l’art a partir del mètode d’Aprenentatge Basat en Projectes. Els principals objectius seran el desenvolupament de les habilitats per arribar a la percepció i comprensió de les diferents tipologies d’expressió a través del llenguatge artístic; disposar d’una experiència interactiva amb les obres d’art on es doni la percepció; observació, interpretació i creació de productes acadèmics sobre la biografia d’artistes i de les manifestacions artístiques realitzades per dones artistes des de l’època contemporània fins a l’actualitat. Es vol plantejar una proposta didàctica relacionada amb les noves tecnologies i els museus per treballar la figura de la dona i les seves manifestacions artístiques. Per treballar la temàtica s’oferirà con conjunt de plataformes virtuals a través de diferents canals com a font per la consulta, visualització i projecció, com per a la recerca de continguts teòrics relacionats dones artistes i les seves obres d’art. A partir de la proposta didàctica que es planteja, els alumnes tindran un paper actiu i hauran de treballar a partir del treball cooperatiu així com el treball individual, fomentant el desenvolupament d'habilitats interpersonals, la capacitat de cooperació i la comunicació entre els estudiants complint les competències establertes el currículum acadèmic actual. Així doncs, aquesta proposta didàctica, a partir de l’Aprenentatge Basat en Projectes, ofereix una metodologia de treball alternatiu i innovador per l’estudi de la història de l’art. I, a més, a partir de la següent proposta, es plantegen futures línies de treball com són, per una banda, l’estudi de les dones promotores i, per altra banda, les perspectives crítiques de la representació femenina a la història de l’art ca
dc.description.abstract [eng] The aim of the following project is to work on the figure of the female artist and her artistic manifestations in the curriculum of the History of Art subject within Baccalaureate using the Project-Based Learning methodology. The main objectives will be the development of skills to reach the perception and understanding of the different types of expression throughout artistic language; to have an interactive experience with the different works of art in which perception can occur; observation, interpretation, knowledge and artistic assignment of the differents artistic manifestations made by women and womens artists biography from contemporary time period until today. The aim is to propose a didactic proposal related to new technologies, museums and artistic manifestations to work on the figure of women. In order to work on the topic, a set of virtual platforms will be offered in different ways as a source for consulting artistic manifestations, both for their visualization and projection as well as for the search of theoretical content. Students will have an active paper and to work in groups following the basis of cooperative and individual work, which is justified by the promotion of the development of interpersonal skills, the capacity for cooperation and communication between students, thus achieving the competences set out in the current academic curriculum. Therefore, this didactic proposal is an alternative which offers an active and innovative methodology focused in the study of History of Art. Furthermore, in the following proposal, different future work lines are proposed such as, one side, an investigation into the role of women as promoters and on another side, the different critical perspectives of the female representation in the History of Art en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Història de l’art ca
dc.subject.other Dones artistes ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other Treball cooperatiu i batxillerat ca
dc.subject.other Art history work ca
dc.subject.other Women artists ca
dc.subject.other Project-based learning ca
dc.subject.other Cooperative work ca
dc.subject.other Baccalaureate ca
dc.title On estan les dones artistes? Una proposta d'aprenentatge basat en projectes per història de l'art ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:32Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics