dc.contributor |
Viñas Gaza, Marina |
|
dc.contributor.author |
Bañón Suñer, Raquel |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-14T12:04:48Z |
|
dc.date.available |
2025-03-14T12:04:48Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169443 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La proposta pedagògica presentada en aquest treball aborda un problema persistent
en l'ensenyament de les ciències naturals, biologia i geologia, als centres d’educació
secundària: la inaccessibilitat i manca de motivació amb què perceben els i les
estudiants aquesta matèria. La següent programació didàctica busca recuperar la
perspectiva “original” de les ciències naturals: l’art de la vida. Estimulant la curiositat
i la creativitat a través de l'exploració i l'observació conscient del món natural. Això
es planteja des d’un enfocament multidisciplinari, amb la participació i col·laboració
d’altres matèries com són les arts, la literatura i la història, enriquint el currículum i
promovent un aprenentatge significatiu, integral i global. Aquesta proposta està
dissenyada en concret per al curs de primer d’ESO i es desenvolupa a través de la
figura dels naturalistes del segle XVIII i els seus emocionants i intrèpids viatges a
“nous mons” |
ca |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Ciències naturals |
ca |
dc.subject.other |
Biologia i Geologia |
ca |
dc.subject.other |
Il·lustració científica |
ca |
dc.subject.other |
Naturalisme |
ca |
dc.subject.other |
Educació Secundària Obligatòria |
ca |
dc.title |
L' art de la vida. Emoció, sensibilitat i mirada en l'ensenyament de Biologia i Geologia de 1r ESO |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:49:42Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|