[cat] L'avaluació formativa és un procés sistemàtic el qual es duu a terme per millorar
l'ensenyament i aprenentatge dels alumnes, a partir de la recollida d'informació i evidències, els
docents orientaran als seus alumnes perquè millorin el seu progrés i desenvolupament del procés
d'aprenentatge. Cada vegada és més present a les aules d'Espanya i de les Illes Balears. En el
següent treball s'analitzarà tots els aspectes que formen part d'aquest procés avaluatiu i de la
influència que té tant pels alumnes com pels docents. També, es relacionarà amb la nova llei
educativa vigent a les Illes Balears anomenada LOMLOE. Cal mencionar que hi haurà un
qüestionari que serà respost per informadors claus on exposaran les seves idees i creences sobre
diferents aspectes de l'educació, de l'avaluació formativa i de la LOMLOE. Per tant, vull
aconseguir arribar a una visió global sobre l'avaluació reguladora que evidencii els beneficis i les
dificultats que suposa pels docents la seva implementació a les aules.
La finalitat d'aquest treball és que el lector sigui conscient de tot el que envolta l'avaluació
reguladora i la situació que viu en el sistema educatiu actual.
[eng] Formative assessment is a systematic process which is carried out to improve the teaching
and learning of students, from the collection of information and evidence, teachers will guide their
students to improve their progress and development of the learning process. It is increasingly
present in the classrooms of Spain and the Balearic Islands. The following paper will analyse all
the aspects that form part of this assessment process and the influence it has on both pupils and
teachers. It will also be related to the new educational law in force in the Balearic Islands known as
LOMLOE. It is worth mentioning that there will be a questionnaire that will be answered by key
informants where they will expose their ideas and beliefs about different aspects of education,
formative assessment and the LOMLOE. Therefore, I would like to achieve a global vision of
regulatory assessment that shows the benefits and difficulties that its implementation in the
classroom entails for teachers.
The aim of this work is to make the reader aware of all that is involved in regulatory
assessment and the situation that exists in the current education system.