Context i comunicació: explorant la pragmàtica en estudiants amb TEA

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raul
dc.contributor.author Muñoz Campins, Noelia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-18T12:21:26Z
dc.date.available 2025-03-18T12:21:26Z
dc.date.issued 2025-03-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169478
dc.description.abstract [cat] El treball investiga el desenvolupament de la pragmàtica del llenguatge en estudiants amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) en context escolar. Amb l'objectiu de comprendre millor aquesta dinàmica, s'han abordat diversos textos, incloent-hi llibres i estudis, que ofereixen una visió ampliada de les necessitats específiques d'aquests estudiants i les estratègies per a abordar-les. Els objectius han inclòs l'anàlisi de l'adquisició del llenguatge en infants amb TEA, l'exploració de les pràctiques d'educació inclusiva, l'estudi de l'ensenyament de la pragmàtica en segones llengües per a aquest grup, i la relació entre les habilitats pragmàtiques i la genètica. La metodologia s'ha basat en una revisió bibliogràfica exhaustiva, utilitzant una varietat de fonts com llibres i articles acadèmics. S'ha posat un enfocament en textos que aborden l'educació inclusiva, l'ensenyament de la pragmàtica, i la relació entre el TEA i el llenguatge. Els resultats destaquen la necessitat d'una aproximació personalitzada i interdisciplinària en l'educació dels estudiants amb TEA, amb un èmfasi en el desenvolupament de les habilitats pragmàtiques i sociocomunicatives. S'ha observat la importància de la col·laboració entre professionals i la implementació de programes d'intervenció adaptats a les necessitats individuals de cada estudiant. Les conclusions destaquen la importància d'integrar estratègies d'ensenyament específiques per a la millora de la comunicació i la interacció en l'educació dels estudiants amb TEA. Es recomana una atenció integral que abordi tant les necessitats lingüístiques com les socials, amb una base en la col·laboració entre professionals i una adaptació constant a les necessitats individuals de cada estudiant. Això pot conduir a una millor inclusió i suport dels estudiants amb TEA en els entorns escolars. ca
dc.description.abstract [eng] The work investigates the development of language pragmatics in students with Autism Spectrum Disorder (ASD) in a school context. In order to better understand this dynamic, several texts have been addressed, including books and studies, which offer an expanded view of the specific needs of these students and strategies to address them. The objectives have included the analysis of language acquisition in children with ASD, the exploration of inclusive education practices, the study of the teaching of pragmatics in second languages for this group, and the relationship between pragmatic skills and genetics. The methodology has been based on a comprehensive bibliographic review, using a variety of sources such as books and academic articles. A focus has been placed on texts that address inclusive education, the teaching of pragmatics, and the relationship between ASD and language. The results highlight the need for a personalized and interdisciplinary approach in the education of students with ASD, with an emphasis on the development of pragmatic and socio-communicative skills. The importance of collaboration between professionals and the implementation of intervention programs adapted to the individual needs of each student has been observed. The findings highlight the importance of integrating specific teaching strategies to improve communication and interaction in the education of students with ASD. Comprehensive care is recommended that addresses both linguistic and social needs, based on collaboration between professionals and constant adaptation to the individual needs of each student. This can lead to better inclusion and support of students with ASD in school settings. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Trastorn de l’espectre autista ca
dc.subject.other Desenvolupament del llenguatge ca
dc.subject.other Pragmàtica ca
dc.subject.other Inclusiu ca
dc.subject.other TEA ca
dc.subject.other Autism spectrum disorder ca
dc.subject.other ASD ca
dc.subject.other Language development ca
dc.subject.other Pragmatics ca
dc.subject.other Inclusive ca
dc.title Context i comunicació: explorant la pragmàtica en estudiants amb TEA ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics