[cat] El treball realitzat es centra en l'exploració i aprofitament didàctic de la fauna de Pòrtol, amb
l'objectiu d'introduir aquest coneixement als infants d'educació primària que resideixen en
aquesta localitat. Aquesta recerca és de gran rellevància per diverses raons que impacten
positivament en el desenvolupament integral dels estudiants.
La metodologia usada per dur a terme la investigació ha sigut a través d’un qüestionari, dut a
terme al CEIP Costa i Llobera (Pòrtol, Marratxí). Els resultats obtinguts demostren que els
alumnes tenen un acceptable coneixement previ. Tot i així, els resultats encara es poden
millorar i, per tant, s’ha de treballar aquesta temàtica amb els infants de Pòrtol.
Finalment, he realitzat una proposta didàctica tenint en compte els resultats obtinguts. En
aquesta proposta els alumnes poden treballar els conceptes claus de la fauna i la seva
classificació en classes.
[spa] El trabajo realizado se centra en la exploración y aprovechamiento didáctico de la fauna de
Pòrtol, con el objetivo de introducir este conocimiento en los niños de educación primaria
que residen en esta localidad. Esta investigación es de gran relevancia por varias razones que
impactan positivamente en el desarrollo integral de los estudiantes.
La metodología usada para llevar a cabo la investigación ha sido a través de un cuestionario,
llevado a cabo al CEIP Costa y Llobera (Pòrtol, Marratxí). Los resultados obtenidos
demuestran que los alumnos tienen un aceptable conocimiento previo. Aun así, los resultados
todavía se pueden mejorar y, por lo tanto, se tiene que trabajar esta temática con los niños de
Pòrtol.
Finalmente, he realizado una propuesta didáctica teniendo en cuenta los resultados obtenidos.
En esta propuesta los alumnos pueden trabajar los conceptos claves de la fauna y su
clasificación en clases.
[eng] The work carried out focuses on the exploration and didactic use of the fauna of Pòrtol, with
the aim of introducing this knowledge to the primary school children who live in this locality.
This research is of great relevance for several reasons that have a positive impact on the
integral development of the students.
The methodology used to carry out the research has been through a questionnaire, carried out
at CEIP Costa y Llobera (Pòrtol, Marratxí). The results obtained show that the pupils have an
acceptable prior knowledge. Even so, the results can still be improved and, therefore, it is
necessary to work on this subject with the children of Pòrtol.
Finally, I have made a didactic proposal taking into account the results obtained. In this
proposal, pupils can work on the key concepts of fauna and its classification in class.