[cat] L’objectiu d’aquest treball de fi de grau és analitzar l’impacte de les pantalles en la
socialització dels infants, destacant-ne els beneficis i impactes negatius que generen, així
com recomanacions per pal·liar amb aquests. S’ha realitzat mitjançant una recerca
bibliogràfica, i els principals resultats extrets són els següents:
L’ús de les pantalles digitals destaca en el dia a dia de les famílies, i han suposat tot
un canvi en l’àmbit personal, familiar i educatiu, acabant per afectar a la seva socialització.
El seu impacte depèn de factors com el temps d’ús, contingut a visualitzar, i supervisió dels
adults. En primer lloc poden ser complements d’aprenentatge, font de socialització i
d’adaptabilitat als canvis, així com promotores del joc social. D’altra banda, poden contribuir
a que la interacció i comportament sigui violenta, a l’aïllament en les pantalles i actitud
passiva cara al que l’envolta, entre altres. Els adults són els principals encarregats
d’ensenyar a fer-ne un bon ús.
[eng] The aim of this final thesis is to analyse the impact of digital screens on the integral
but especially social development of children, highlighting the benefits and negative impacts
they generate, as well as recommendations to solve them. It has been carried out with
bibliographic search, and the main results obtained are as follows:
The use of digital screens has become a part of everyday’s life of families, and has
meant a complete change in the personal, family and educational spheres, affecting their
socialisation. It’s impact depends on screen time, content and supervisation of adults.
Screens can be learning complements, a source of socialisation and adaptability to change,
and promoters of social play. On the other hand, they can contribute to a violent interaction
and behaviour, to the isolation on screens and a passive attitude towards those around
them, among other things. Adults are the main ones responsible for teaching how to use
them properly.