[cat] En aquest treball es presentarà una proposta didàctica centrada en la divulgació
del patrimoni cultural tangible i intangible a partir de Ciutat de Mallorques, és a
dir, centrada en la ciutat de Palma de Mallorca i en donar a conèixer la ciutat
primitiva que s’inicià en temps de Jaume I i que ha perdurat fins els nostres dies.
Aquesta proposta didàctica, la qual anirà destinada a alumnes de primer de
batxillerat de l’assignatura Història i Cultura de les Illes Balears, es durà a terme
a partir d’una visita didàctica per els indrets més significatius de la ciutat. Per tal
d’explotar al màxim aquesta activitat i que els alumnes aprenguin tot lo possible
d’una manera entretinguda, la visita es dividirà en quatre blocs temàtics: història,
llegendes, curiositats i toponímia que s’aniran alternat entre sí al llarg de la visita.
Per altra banda, un cop a l’aula es duran a terme nou activitats més que serviran
per ampliar, completar i comprovar si s’han adquirit els coneixements desitjats
[eng] This work will present a didactic proposal focused on the dissemination of tangible
and intangible cultural heritage from Ciutat de Mallorques, that is, focused on the
city of Palma de Mallorca and on making known the primitive that began in of
Jaume I and which has lasted until our days. This didactic proposal, which will be
aimed at first-year high school students of the subject History and Culture of the
Balearic Islands, will be carried out on the basis of a didactic visit to the most
significant places in the city. In order to make the most of this activity and for the
students to learn as much as possible in an entertaining way, the visit will be
divided into four thematic blocks: history, legends, curiosities and toponymy that
will alternate with each other throughout the visit. On the other hand, once in the
classroom, other activities will be carried out that will serve to expand, complete
and check whether the desired knowledge has been acquired