[spa] La Formació Professional té com a objectiu preparar als estudiants per a la vida
laboral, proporcionant recursos i coneixements a més d’un ventall de
competències i coneixements molt ampli, que els qualifiquen i capaciten a la
persona per a la realització d’un ofici. És tasca del professorat formar
correctament i engrescar a l’alumnat.
Una modalitat per fer-ho és l’estratègia pedagògica de l’Aprenentatge
Col·laboratiu Basat en Reptes (ACBR), que en aquest treball es centra a la
família professional de sanitat, creant un gabinet d’higiene bucodental al mòdul
de projecte intermodular que s’està preparant. El Cicle Formatiu que en forma
part és el del Grau Superior de Tècnic Superior en Higiene Bucodental. Aquest
enfocament de l’ACBR, es va implementar per primera vegada al País Basc,
essent exitós. Enfoca l’atenció dels estudiants cap a la resolució de reptes en
un marc pràctic, i a més fer-ho en equip.
La integració d’aquest enfocament pedagògic en l’entorn educatiu és altament
beneficiosa, ja que contribueix significativament al procés educatiu. Malgrat
això, la seva adopció encara és limitada. Així doncs, representa un desafiament
per a l’àmbit educatiu el fet d’abordar les barreres que dificulten la seva
aplicació
[eng] Vocational Training aims to prepare students for working life, providing
resources and knowledge, in addition to, a very wide range of skills and
knowledge. These capabilities qualify and keep improving the person to carry
on a job. It is the job of the teachers to properly train and motivate the students.
One modality to do this is the pedagogical strategy of Challenge-Based
Collaborative Learning, which is focused on health professionals. The goal is to
create an oral hygiene cabinet in the intermodular project module, which is just
a sketch. The Training Cycle that forms part of this project is the Superior
Degree of Superior Technician in Oral Hygiene. This approach of the ACBR
being successful was implemented for the first time in the País Basc (Spanish
region). It focuses students' attention towards solving challenges in a practical
context. An important detail is that they do it as a team.
The integration of this pedagogical approach in the educational environment is
highly beneficial. It contributes significantly to the educational process. Despite
this, its adoption is still limited. Therefore, it represents a challenge for the
education makes it possible