[spa] Les Ciències socials poden arribar a ser una eina pràctica i útil a ulls dels
estudiants per poder identificar aquelles actituds discriminatòries presents en la
societat i per poder treballar en favor de la igualtat real de tots els ciutadans.
Una assignatura amb compromís requereix propostes didàctiques innovadores i
trencadores que aprofundeixen en l’estudi de l’origen d’aquests discursos
masclistes i misògins que en l’actualitat estan molt estesos per la influència
dels nous canals d’informació com ara les xarxes socials. La proposta didàctica
té com a objectiu principal posar fi a aquestes discriminacions per raons de
gènere i amb el poder opressor del patriarcat a partir d’una capacitat d’anàlisi
crítica. Això s’aconseguirà amb la realització d’una sèrie de tallers seguint un
mateix fil temàtic on s’analitzarà l’origen d’aquest discurs patriarcal i quina
connexió hi ha amb l’actualitat a partir de generar una reflexió crítica i raonada
per part de l’alumnat sobre la permanència d’aquestes discriminacions per raó
de gènere
[eng] Social Sciences can become a useful and practical tool for students to identify
these discriminatory attitudes present in the society and to be able to work on
real equality for all citizens. A subject with commitment requires innovative and
ground-breaking teaching proposals that delve into the study of the origin of
these sexist and misogynistic discourses that are currently widespread due to
the influence of new information channels such as social networks. The main
objective of the didactic proposal is to put an end to these discriminations for
gender reasons and to the oppressive power of patriarchy based on a capacity
for critical analysis. This will be achieved through the realization of a series of
workshops following the same thematic thread where the origin of this
patriarchal discourse will be analyzed and what connection it has with the
present day by generating a critical and reasoned reflection on the part of the
students about the permanence of these discriminations based on gender