Acceptaries ser dona a l’antiguitat? La integració de la dona en el currículum de Geografia i Història: una proposta didàctica en perspectiva de gènere sobre la història antiga

Show simple item record

dc.contributor Marimon Ribas, Pau
dc.contributor.author Bonet Robeta, Antoni
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-27T07:23:13Z
dc.date.issued 2024-07-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169630
dc.description.abstract [spa] Les Ciències socials poden arribar a ser una eina pràctica i útil a ulls dels estudiants per poder identificar aquelles actituds discriminatòries presents en la societat i per poder treballar en favor de la igualtat real de tots els ciutadans. Una assignatura amb compromís requereix propostes didàctiques innovadores i trencadores que aprofundeixen en l’estudi de l’origen d’aquests discursos masclistes i misògins que en l’actualitat estan molt estesos per la influència dels nous canals d’informació com ara les xarxes socials. La proposta didàctica té com a objectiu principal posar fi a aquestes discriminacions per raons de gènere i amb el poder opressor del patriarcat a partir d’una capacitat d’anàlisi crítica. Això s’aconseguirà amb la realització d’una sèrie de tallers seguint un mateix fil temàtic on s’analitzarà l’origen d’aquest discurs patriarcal i quina connexió hi ha amb l’actualitat a partir de generar una reflexió crítica i raonada per part de l’alumnat sobre la permanència d’aquestes discriminacions per raó de gènere ca
dc.description.abstract [eng] Social Sciences can become a useful and practical tool for students to identify these discriminatory attitudes present in the society and to be able to work on real equality for all citizens. A subject with commitment requires innovative and ground-breaking teaching proposals that delve into the study of the origin of these sexist and misogynistic discourses that are currently widespread due to the influence of new information channels such as social networks. The main objective of the didactic proposal is to put an end to these discriminations for gender reasons and to the oppressive power of patriarchy based on a capacity for critical analysis. This will be achieved through the realization of a series of workshops following the same thematic thread where the origin of this patriarchal discourse will be analyzed and what connection it has with the present day by generating a critical and reasoned reflection on the part of the students about the permanence of these discriminations based on gender en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Gènere ca
dc.subject.other Didàctica ca
dc.subject.other Antiguitat ca
dc.subject.other Patriarcat ca
dc.title Acceptaries ser dona a l’antiguitat? La integració de la dona en el currículum de Geografia i Història: una proposta didàctica en perspectiva de gènere sobre la història antiga ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:50:40Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics