[cat] El desenvolupament i construcció de la sexualitat són processos implícits
amb la mateixa existència. No obstant, és un fet a destacar la falta d'espais
segurs on poder adquirir informació que ens faciliti aquest coneixement. A l'Estat
Espanyol, tot i que existeixen diverses lleis amb la finalitat de facilitar l'educació
sexual, la seva aplicació i implementació a més de ser llunyana a les necessitats
i realitats de l'adolescència, en moltes ocasions té un biaix moralista
o prevencionista.
Durant molt de temps, des de l'assignatura de Biologia s'ha posat el focus
principalment en les diferents parts dels aparells genitals i en la menstruació,
com a conseqüència directa de l'absència o presència d'un embaràs. És ben
sabut que la sexualitat abraça molt més enllà del coneixement anatòmic i
reproductiu, ja que s’interrelaciona amb altres factors culturals, psicològics i
biològics.
La nova normativa educativa, la LOMLOE, ens parla de l'aprenentatge de
l'educació sexo-afectiva mitjançant la seva transversalització per les distintes
assignatures. Però, com ho podríem fer des de l'àrea de Biologia per no repetir
les mateixes errades de sempre i adaptar els continguts al moment social i
cultural en què ens trobem?
Per tot això, els objectius d'aquesta memòria són els que s'expliquen a
continuació:
- Conèixer quin és el plantejament de les lleis educatives aprovades a
l'Estat Espanyol des del 1990 a l’actualitat en vers al coneixement de la
sexualitat.
- Fer una proposta educativa on es puguin treballar continguts sexoafectius de manera transversal amb el currículum de Biologia.
- Analitzar les limitacions de les propostes teòriques i pràctiques de la
proposta