L’aprenentatge de biologia com una eina per a la construcció de la sexualitat adolescent

Show simple item record

dc.contributor Gamundí Gamundí, Antonio
dc.contributor.author Ferriol Far, Teresa
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-04T09:47:59Z
dc.date.issued 2024-06-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169750
dc.description.abstract [cat] El desenvolupament i construcció de la sexualitat són processos implícits amb la mateixa existència. No obstant, és un fet a destacar la falta d'espais segurs on poder adquirir informació que ens faciliti aquest coneixement. A l'Estat Espanyol, tot i que existeixen diverses lleis amb la finalitat de facilitar l'educació sexual, la seva aplicació i implementació a més de ser llunyana a les necessitats i realitats de l'adolescència, en moltes ocasions té un biaix moralista o prevencionista. Durant molt de temps, des de l'assignatura de Biologia s'ha posat el focus principalment en les diferents parts dels aparells genitals i en la menstruació, com a conseqüència directa de l'absència o presència d'un embaràs. És ben sabut que la sexualitat abraça molt més enllà del coneixement anatòmic i reproductiu, ja que s’interrelaciona amb altres factors culturals, psicològics i biològics. La nova normativa educativa, la LOMLOE, ens parla de l'aprenentatge de l'educació sexo-afectiva mitjançant la seva transversalització per les distintes assignatures. Però, com ho podríem fer des de l'àrea de Biologia per no repetir les mateixes errades de sempre i adaptar els continguts al moment social i cultural en què ens trobem? Per tot això, els objectius d'aquesta memòria són els que s'expliquen a continuació: - Conèixer quin és el plantejament de les lleis educatives aprovades a l'Estat Espanyol des del 1990 a l’actualitat en vers al coneixement de la sexualitat. - Fer una proposta educativa on es puguin treballar continguts sexoafectius de manera transversal amb el currículum de Biologia. - Analitzar les limitacions de les propostes teòriques i pràctiques de la proposta ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Adolescència ca
dc.subject.other Educació sexo-afectiva ca
dc.subject.other Currículum ca
dc.subject.other Professorat ca
dc.subject.other Legislació ca
dc.title L’aprenentatge de biologia com una eina per a la construcció de la sexualitat adolescent ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:52:14Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics