dc.contributor |
Gamundí Gamundí, Antonio |
|
dc.contributor.author |
Ferriol Far, Teresa |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-04T09:47:59Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169750 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El desenvolupament i construcció de la sexualitat són processos implícits
amb la mateixa existència. No obstant, és un fet a destacar la falta d'espais
segurs on poder adquirir informació que ens faciliti aquest coneixement. A l'Estat
Espanyol, tot i que existeixen diverses lleis amb la finalitat de facilitar l'educació
sexual, la seva aplicació i implementació a més de ser llunyana a les necessitats
i realitats de l'adolescència, en moltes ocasions té un biaix moralista
o prevencionista.
Durant molt de temps, des de l'assignatura de Biologia s'ha posat el focus
principalment en les diferents parts dels aparells genitals i en la menstruació,
com a conseqüència directa de l'absència o presència d'un embaràs. És ben
sabut que la sexualitat abraça molt més enllà del coneixement anatòmic i
reproductiu, ja que s’interrelaciona amb altres factors culturals, psicològics i
biològics.
La nova normativa educativa, la LOMLOE, ens parla de l'aprenentatge de
l'educació sexo-afectiva mitjançant la seva transversalització per les distintes
assignatures. Però, com ho podríem fer des de l'àrea de Biologia per no repetir
les mateixes errades de sempre i adaptar els continguts al moment social i
cultural en què ens trobem?
Per tot això, els objectius d'aquesta memòria són els que s'expliquen a
continuació:
- Conèixer quin és el plantejament de les lleis educatives aprovades a
l'Estat Espanyol des del 1990 a l’actualitat en vers al coneixement de la
sexualitat.
- Fer una proposta educativa on es puguin treballar continguts sexoafectius de manera transversal amb el currículum de Biologia.
- Analitzar les limitacions de les propostes teòriques i pràctiques de la
proposta |
ca |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Adolescència |
ca |
dc.subject.other |
Educació sexo-afectiva |
ca |
dc.subject.other |
Currículum |
ca |
dc.subject.other |
Professorat |
ca |
dc.subject.other |
Legislació |
ca |
dc.title |
L’aprenentatge de biologia com una eina per a la construcció de la sexualitat adolescent |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:52:14Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|