Els cercles restauratius: Una eina didàctica per analitzar conflictes històrics dins el currículum de 3r i 4t d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Garau Lopez, Maria Miquela
dc.contributor.author Ashby Negre, Marc Ben
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-04T12:10:04Z
dc.date.issued 2024-07-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169757
dc.description.abstract [cat] Els conflictes són un element que permeen els esdeveniments i processos històrics que es tracten al currículum de 3r i 4t d’ESO d’Història i Geografia. Aquest treball planteja implementar l’estructura dels cercles restauratius per tractar diferents conflictes al llarg de l’Època Contemporània. Usar les pràctiques restauratives com a una eina per analitzar conflictes històrics pot tenir un doble benefici. En primer lloc, tractar conflictes històrics des d’un punt de vista restauratiu pot ésser un procés que ajudi a desenvolupar habilitats com l’anàlisi, l’esperit crític, la reflexió sobre problemes estructurals de les societats tractades i una vinculació amb el present. Paral·lelament, en usar pràctiques restauratives, també es treballen aspectes que poden permetre millorar la convivència dins l’aula i la cohesió de grup. Aquests beneficis també es poden lligar amb les competències específiques del currículum de Geografia i Història dels cursos de 3r i 4t d’ESO1 , sobretot en les C.E. 2.1. i 2.2. que mencionen el fet d’explicar problemes del passat i conflictes del món actual i la C.E. 5.2. que té com a un dels objectius la resolució pacífica de conflictes. Tractar i analitzar conflictes històrics és una oportunitat per a desenvolupar eines d’anàlisi, així com fomentar la diversitat de perspectives sobre un mateix conflicte i, degut a que els conflictes afecten a diferents àmbits dels grups humans, també és una oportunitat per a introduir una mirada i un anàlisi de caire transversal i multidisciplinari. Afegint-hi les pràctiques restauratives com a instrument d’anàlisi, es podria afegir una altra dimensió a l’estudi de conflictes històrics. A més a més, es podrien fomentar unes condicions i eines que podrien ajudar a l’alumnat a millorar la convivència i a resoldre conflictes en altres àmbits del seu entorn ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Conflictes històrics, multiperspectivitat, cercles restauratius, roleplay ca
dc.title Els cercles restauratius: Una eina didàctica per analitzar conflictes històrics dins el currículum de 3r i 4t d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:52:16Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics