[cat] El present Treball Final de Màster pretén mostrar els principals beneficis que
aporten les sortides escolars a l’alumnat de secundària, perquè els docents
siguin més conscients que l’aula no és l’únic escenari on es pot ensenyar i
aprendre. Així, també, el present treball té en compte les diferents lleis
educatives actuals, com la LOMLOE, que proposen noves vies per transmetre
els diferents sabers.
A més, aquest treball inclou una proposta didàctica que consisteix en la
planificació d’una sèrie d’activitats per treballar la història oral local, és a dir, les
rondalles i llegendes mallorquines. Aquesta proposta s’ha elaborat per als
alumnes de primer i segon d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) de l’IES
Llucmajor.
L’objectiu principal és aconseguir que els alumnes puguin ser més autònoms i,
al mateix temps, puguin demostrar els sabers adquirits en un entorn diferent i
en una situació real
[eng] The present Master's Thesis aims to demonstrate the primary benefits that
school outings provide to secondary school students, with the goal of making
educators more aware that the classroom is not the only setting for teaching
and learning. Thus, this work also takes into account the different current
educational laws, such as the LOMLOE, which propose new ways to transmit
various forms of knowledge.
In addition, this work includes an educational proposal consisting of the
planning of a series of activities to work on local oral history, specifically,
Mallorcan tales and legends. This proposal has been developed for first-year
students of Compulsory Secondary Education (ESO) at IES Llucmajor.
3
The main objective is to enable students to become more autonomous and, at
the same time, to demonstrate the knowledge they have acquired in a different
environment and real-life situation