Unes illes sense memòria: proposta didàctica per a la introducció de la història comparada per a l'estudi de la Història i Cultura de les Illes Balears

Show simple item record

dc.contributor Marimon Ribas, Pau
dc.contributor.author Alcover Bauzá, Alexandre
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-09T11:51:31Z
dc.date.available 2025-04-09T11:51:31Z
dc.date.issued 2024-07-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169884
dc.description.abstract [cat] Les Illes Balears són una terra que, degut a les seves particularitats i context territorial, compten amb una Història afaiçonada per singularitats i versemblances, al mateix temps que es determina per un seguit de semblances, relacions i lligams forts entre elles mateixes. Tot això ha donat a unes illes amb un fort caràcter i unes senyes que presenten una idiosincràsia pròpia i diferent, prou versemblant, per la seva part, per a reclamar uns espais en els que els seus ciutadans i ciutadanes puguin aprendre i comprendre la pròpia Història. Així doncs, esdevé una necessitat la formació de qualitat i plena de l’alumnat arreu les Balears d’allò que els hi és més proper, conegut. Per aquest motius, seguint aquest valor educatiu de la Història, es fa ús de la història comparada, com a recurs pedagògic de la ciència històrica per a l’estudi arreu les Illes Balears del pensament crític, la consciència històrica, la investigació i selecció d’informació, el raonament i la reflexió d’aquelles semblances i singularitats pròpies de la Història. Sent així, aquesta pràctica històrica, per una part, vol que l’alumnat prengui cura de la nostra identitat, la llengua i ,a cultura, la territorialitat i el llegat dels homes i dones que han viscut abans de nosaltres, i, d’altra banda, la valoració positiva de la multiculturalitat i la diversitat des de la Història i la feina a les aules. Llavors, la proposta del Treball de Fi de Màster esdevé en el treball de la Història de les Illes Balears a partir de la història comparada, acostada a l’alumnat des dels tallers, que permeten fugir de les metodologies clàssiques i encaminar-se a la innovació pedagògica, amb la voluntat d’esdevenir quelcom que avança cap a la motivació, inclusió i l’aprenentatge significatiu. L'objectiu és la dotació de l’alumnat d’un coneixement sobre el seu entorn, la sensibilització amb el patrimoni i l’herència històrica, artística i cultural, la valoració del passat material i immaterial, el foment i l’interès per la Història; amb la finalitat de donar eines per a una ciutadania activa, sensible i participativa, amb valors democràtics, d’igualtat, crìtica i conscient ca
dc.description.abstract [eng] The History of the Balearic Islands has been shaped by singularities and verisimilitudes due to its peculiarities and territorial context. At the same time, it is framed by a series of similarities, strong relationships, despite their insularity, and historical processes that surround them. All these factors have contributed to the islands strong character and their own idiosyncrasies, which allow for a space to be created for their inhabitants to learn and understand their History. Therefore, comprehensive quality training for students throughout the islands in what is closest to their identity and what is known to them becomes a necessity. For this reason, along with this educational value of History, comparative history will be used as a pedagogical resource of historical science to study throughout the islands critical thinking, historical awareness, research and selective information, reasoning and the reflection on those similarities and singularities that are typical of History. This historical practice, on the one hand, want students to care for our identity, language and culture, territoriality and the legacy of our ancestors; and, on the other hand, the positive assessment of multiculturalism and diversity from History to the classroom. Then, the proposal for this master’s thesis becomes a work on the History of the Balearic Islands based on comparative history, brought to the students through workshops that will allow them to escape from classic methodologies and head towards pedagogical innovation, with the intention to advance towards motivation, inclusion and meaningful learning. The aim is to provide students with an extensive knowledge of their environment, awareness of heritage and historical, artistic and cultural heritage, an assessment of the material and immaterial past, and the promotion of their interest in History; with the final purpose of providing tools for an active, sensitive and participatory citizenry, with democratic, equal, critical and conscious values en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Illes Balears ca
dc.subject.other Singularitats ca
dc.subject.other Diferències ca
dc.subject.other Història comparada ca
dc.subject.other Tallers didàctics ca
dc.subject.other Balearic Islands ca
dc.subject.other Singularities ca
dc.subject.other Differences
dc.subject.other Comparative history
dc.subject.other Didactic workshops
dc.title Unes illes sense memòria: proposta didàctica per a la introducció de la història comparada per a l'estudi de la Història i Cultura de les Illes Balears ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:37Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics