[cat] Els espais mai no romanen buits d’intencions i significats, sinó que marquen,
dirigeixen i pauten els nostres moviments, les nostres relacions, i les nostres
percepcions. Sembla que la serialització esterilitzada, monòtona i
despersonalitzada de l’arquitectura pública (i privada) ha copejat la nostra
percepció fins que l’ha insensibilitzat de manera rotunda. A més, la lenta mort de
la tridimensionalitat a través de l’auge de sistemes i mecanismes relacionals,
comunicatius i productius, bidimensionals i unipersonals, letargitza encara més
la consciència espaial, relacional, sensorial i perceptiva de l’entorn.
Aquesta greu i agreujada circumstància ha motivat el plantejament del següent
treball, havent-se analitzat i corroborat de manera directa durant el període de
pràctiques al centre d’educació secundària.
L’objectiu principal radica en la revisió i la valoració de l’estat de la qüestió a
través d’una investigació que permeti vincular diverses disciplines com són l’art,
l’arquitectura i l’educació, amb la intenció final d’obtenir eines i conclusions que
permetin desenvolupar una proposta educativa fonamentada
[eng] Spaces never remain empty of intentions and meanings, but mark, direct and
guide our movements, our relationships and our perceptions. It seems that the
sterilized, monotonous and depersonalized serialization of public (and private)
architecture has beaten our perception to a resounding desensitization.
Moreover, the slow death of three-dimensionality through the rise of twodimensional and unipersonal relational, communicative and productive systems
and mechanisms, further lethargizes the spatial, relational, sensorial and
perceptive awareness of the environment.
This serious and aggravated circumstance has motivated the approach of the
following work, having been analyzed and corroborated in a direct way during the
period of practices in the center of secondary education.
The main objective lies in the review and assessment of the state of the question
through a research that allows linking various disciplines such as art, architecture
and education, with the ultimate intention of obtaining tools and conclusions that
allow the development of a well-founded educational proposal