L’espai com agent determinant en la relacionalitat, la sensorialitat i la percepció, des d'una perspectiva educativa i una implicació artística.

Show simple item record

dc.contributor Jaume Adrover, Maria Magdalena
dc.contributor.author Iglesias Aulet, Albert
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-09T12:13:24Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169886
dc.description.abstract [cat] Els espais mai no romanen buits d’intencions i significats, sinó que marquen, dirigeixen i pauten els nostres moviments, les nostres relacions, i les nostres percepcions. Sembla que la serialització esterilitzada, monòtona i despersonalitzada de l’arquitectura pública (i privada) ha copejat la nostra percepció fins que l’ha insensibilitzat de manera rotunda. A més, la lenta mort de la tridimensionalitat a través de l’auge de sistemes i mecanismes relacionals, comunicatius i productius, bidimensionals i unipersonals, letargitza encara més la consciència espaial, relacional, sensorial i perceptiva de l’entorn. Aquesta greu i agreujada circumstància ha motivat el plantejament del següent treball, havent-se analitzat i corroborat de manera directa durant el període de pràctiques al centre d’educació secundària. L’objectiu principal radica en la revisió i la valoració de l’estat de la qüestió a través d’una investigació que permeti vincular diverses disciplines com són l’art, l’arquitectura i l’educació, amb la intenció final d’obtenir eines i conclusions que permetin desenvolupar una proposta educativa fonamentada ca
dc.description.abstract [eng] Spaces never remain empty of intentions and meanings, but mark, direct and guide our movements, our relationships and our perceptions. It seems that the sterilized, monotonous and depersonalized serialization of public (and private) architecture has beaten our perception to a resounding desensitization. Moreover, the slow death of three-dimensionality through the rise of twodimensional and unipersonal relational, communicative and productive systems and mechanisms, further lethargizes the spatial, relational, sensorial and perceptive awareness of the environment. This serious and aggravated circumstance has motivated the approach of the following work, having been analyzed and corroborated in a direct way during the period of practices in the center of secondary education. The main objective lies in the review and assessment of the state of the question through a research that allows linking various disciplines such as art, architecture and education, with the ultimate intention of obtaining tools and conclusions that allow the development of a well-founded educational proposal ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Espaialitat ca
dc.subject.other Relacionalitat ca
dc.subject.other Sensorialitat ca
dc.subject.other Percepció ca
dc.title L’espai com agent determinant en la relacionalitat, la sensorialitat i la percepció, des d'una perspectiva educativa i una implicació artística. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:40Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics