Quin impacte té l’alimentació en el rendiment acadèmic dels infants de primària?

Show simple item record

dc.contributor Borràs Rotger, Pere Antoni
dc.contributor.author Pascual Mut, Maria Coloma
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-10T10:47:51Z
dc.date.available 2025-04-10T10:47:51Z
dc.date.issued 2025-04-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169898
dc.description.abstract [cat] Aquest estudi té com a objectiu analitzar la relació entre l'alimentació i el rendiment acadèmic dels infants de quart de primària, amb la finalitat de determinar si els hàbits alimentaris influeixen en els resultats escolars. A partir d’una mostra de 49 estudiants del CEIP Sa Marina de Llucmajor, s'ha recopilat informació sobre els seus hàbits alimentaris i el seu nivell acadèmic fent servir un qüestionari. En l’anàlisi d’aquestes dades s’ha detectat que hi ha una certa correlació entre les dues variables, encara que amb els resultats del test de Khi quadrat no s’han obtingut prou evidències per afirmar que aquesta relació sigui significativa. Així i tot, l’estudi fa evident la importància de seguir una dieta equilibrada i rica en nutrients per a un bon desenvolupament cognitiu i benestar dels infants, i també posa de manifest la necessitat d'educar i conscienciar els estudiants sobre els beneficis d'una alimentació saludable per a un bon rendiment acadèmic i un creixement saludable. En conclusió, promoure hàbits alimentaris saludables en l'entorn escolar pot tenir un impacte positiu tant en el rendiment com en la salut dels infants. ca
dc.description.abstract [eng] This study aims to analyze the relationship between food and the academic performance of fourth grade children, with the purpose of determining if eating habits influence school results. From a sample of 49 students from CEIP Sa Marina de Llucmajor, information of their eating habits and academic level has been collected using a questionnaire. In the analysis of these data it has been detected that there is a certain correlation between the two variables, although with the results of the Chi-square test, not enough evidence has been obtained to affirm that this relationship could be significant. Even so, this study makes clear the importance of following a balanced and nutrient-rich diet for good cognitive development and well-being of children, and also highlights the need to educate and raise awareness among students about the benefits of healthy eating for good academic performance and healthy growth. In conclusion, promoting healthy eating habits in the school environment can have a positive impact on both children's performance and health. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Alimentació ca
dc.subject.other Alimentació saludable ca
dc.subject.other Rendiment acadèmic ca
dc.subject.other Hàbits alimentaris ca
dc.subject.other Infants ca
dc.subject.other Dieta ca
dc.subject.other Healthy eating ca
dc.subject.other Academic performance ca
dc.subject.other Eating habits ca
dc.subject.other Children ca
dc.subject.other Nutrition ca
dc.title Quin impacte té l’alimentació en el rendiment acadèmic dels infants de primària? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics