[cat] : La proposta del mètode vectoliterari parteix del concepte de
postliteratura i de la lectura per fragments, a través dels quals proporciona un
nou enfocament didàctic per ensenyar literatura des de mitjans poc
convencionals. Serveix com un pla de millora de l'hàbit lector i fomenta una
educació literària propera als interessos dels adolescents del segle XXI,
vinculats, sobretot, a les xarxes socials i l'ús de la tecnologia, del qual, a
aquesta metodologia, se'n fa un instrument d'avaluació i una eina
d'investigació. L'objectiu principal del mètode és doble: per una banda, introduir
la funció educativa de la música en la didàctica de la literatura i, per una altra
banda, fer desenvolupar en els alumnes la capacitat d'establir relacions
horitzontals entre textos que, a priori, semblen estar molt allunyats. La proposta
d'aquesta investigació agafa l'assignatura de Literatura Universal de primer de
batxillerat i el seu respectiu currículum segons el BOIB com a context
d'aplicació i estableix les relacions horitzontals basant-se en tres eixos: obres
clàssiques, obres de la literatura catalana actual i música del segle XXI. La
lectura dels clàssics s'acompanya d'una paral·lela deconstrucció del cànon
occidental, la qual està feta des d'una perspectiva de gènere. El fet de poder
accedir-hi des d'altres obres i des de la música actual, fa possible dur a terme
aquesta metodologia musicoliterària, alhora que ens permetrà transmetre la
idea que la literatura és la via més accessible per poder conèixer, construir i
sanar la nostra ànima. La literatura, en paraules de Margarit, serà l'única via
possible per salvar el que ens queda de vida