Proposta del mètode vectoliterari per l’assignatura de literatura universal de primer de batxillerat: l’antimodel com a punt de partida.

Show simple item record

dc.contributor Pol Payeras, Francisca
dc.contributor.author Pi Planas, Ferran
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-10T11:48:33Z
dc.date.available 2025-04-10T11:48:33Z
dc.date.issued 2024-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169904
dc.description.abstract [cat] : La proposta del mètode vectoliterari parteix del concepte de postliteratura i de la lectura per fragments, a través dels quals proporciona un nou enfocament didàctic per ensenyar literatura des de mitjans poc convencionals. Serveix com un pla de millora de l'hàbit lector i fomenta una educació literària propera als interessos dels adolescents del segle XXI, vinculats, sobretot, a les xarxes socials i l'ús de la tecnologia, del qual, a aquesta metodologia, se'n fa un instrument d'avaluació i una eina d'investigació. L'objectiu principal del mètode és doble: per una banda, introduir la funció educativa de la música en la didàctica de la literatura i, per una altra banda, fer desenvolupar en els alumnes la capacitat d'establir relacions horitzontals entre textos que, a priori, semblen estar molt allunyats. La proposta d'aquesta investigació agafa l'assignatura de Literatura Universal de primer de batxillerat i el seu respectiu currículum segons el BOIB com a context d'aplicació i estableix les relacions horitzontals basant-se en tres eixos: obres clàssiques, obres de la literatura catalana actual i música del segle XXI. La lectura dels clàssics s'acompanya d'una paral·lela deconstrucció del cànon occidental, la qual està feta des d'una perspectiva de gènere. El fet de poder accedir-hi des d'altres obres i des de la música actual, fa possible dur a terme aquesta metodologia musicoliterària, alhora que ens permetrà transmetre la idea que la literatura és la via més accessible per poder conèixer, construir i sanar la nostra ànima. La literatura, en paraules de Margarit, serà l'única via possible per salvar el que ens queda de vida ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Mètode educatiu ca
dc.subject.other Educació literària ca
dc.subject.other Estètica músical ca
dc.subject.other Literatura comparada ca
dc.title Proposta del mètode vectoliterari per l’assignatura de literatura universal de primer de batxillerat: l’antimodel com a punt de partida. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:43Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics