Existeix una relació entre la formació musical i les habilitats lectores en els infants?

Show simple item record

dc.contributor.author Bauzà Comas, Margalida
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-11T06:17:31Z
dc.date.available 2025-04-11T06:17:31Z
dc.date.issued 2025-04-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169913
dc.description.abstract [cat] Dins el món educatiu una de les paraules clau que focalitza la tasca dels docents és “inclusió”. Aquest fet implica atendre a la diversitat en tota la seva magnitud, per la qual cosa la formació del docent ha d’abastar diferents aspectes. Aquest fet ha de tenir present l’atenció d’una de les dificultats més habituals dins l’Educació Primària la qual es relaciona amb les habilitats lectores. Tenint en compte els beneficis que aporta la música en diferents aspectes del desenvolupament infantil, pot ser aquesta utilitzada en la prevenció i intervenció de l’atenció a la diversitat? Per tant, pot existir una relació entre les habilitats lectores i la formació musical dels infants? El cos docent intenta prevenir i tractar aquestes mancances lectores a partir de diferents eines i recursos, però hi haurà entre ells la música? El present estudi ha relacionat les habilitats lectores i tots els seus components amb la música i tot el que implica, amb l’objectiu de saber si la música pot influir positivament en l’adquisició d’habilitats prelectores i lectores, així com disminuir les mancances dels infants amb dislèxia amb relació a aquests conceptes. La recerca s’ha sustentat a partir d’una anàlisi exhaustiva de la bibliografia amb relació a l’estat de la qüestió on s’ha demostrat que l’educació musical té un impacte positiu en les habilitats lectores dels infants i sobretot millora les mancances relacionades amb la dislèxia. Per altra banda, s’ha verificat que hi ha un gran percentatge de docents que no tenen formació envers aquesta temàtica, per la qual cosa s’ha considerat oportú fer una proposta pràctica per fomentar la curiositat dels docents envers l’àmbit d’estudi. Aleshores, és rellevant que els docents estiguin en constant formació i n’estiguin assabentats de diferents estudis amb relació a diferents àmbits que impliquin l’educació dels infants per aconseguir una educació significativa i de qualitat. ca
dc.description.abstract [eng] In the educational world, one of the key words that focuses on the work of teachers is "inclusion". This implies attending to diversity in all its magnitude, which is why teacher training must cover different aspects. This fact must bear in mind one of the most common difficulties in Primary Education which is related to reading skills. Taking into account the benefits that music brings in different aspects of child development, can it be used in the prevention and intervention of attention to diversity? Therefore, can there be a connection between reading skills and children's musical training? Teaching staff try to prevent and deal with these reading deficiencies using different tools and resources, but will music be among them? The present study has linked reading skills and all its components with music and all that it implies, with the aim of knowing if music can positively influence the acquisition of pre-reading and reading skills, as well as reduce the shortcomings of children with dyslexia in relation to these concepts. The research has been based on an exhaustive analysis of the bibliography in relation to the state of the matter where it has been shown that musical education has a positive impact on children's reading skills and especially improves the shortcomings related to dyslexia. On the other hand, it has been verified that there is a large percentage of teachers who do not have training in this subject, so it has been considered appropriate to make a practical proposal to encourage inquisitive teachers towards the field of study. Subsequently, constant teacher training and awareness of study updates in relation to the areas of learning and to reach a meaningful and higher quality of education. ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Música ca
dc.subject.other Formació musical ca
dc.subject.other Ritme musical ca
dc.subject.other Habilitats lectores ca
dc.subject.other Consciència fonològica ca
dc.subject.other Dislèxia ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Music ca
dc.subject.other Music training ca
dc.subject.other Music rhythm ca
dc.subject.other Reading skills ca
dc.subject.other Phonological awareness ca
dc.subject.other Dyslexia ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.title Existeix una relació entre la formació musical i les habilitats lectores en els infants? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics