[cat] El present treball de fi de màster ha estat creat amb l’objectiu principal de
dissenyar un projecte interdisciplinari enfocat en integrar l'educació ambiental
mitjançant la flora i la fauna autòctona de les Illes Balears en el curs de 1r de
l’educació secundaria obligatòria. El projecte utilitza un enfocament metodològic
interdisciplinari, combinant diverses disciplines com la Història, Geografia,
Biologia i Matemàtiques per oferir una comprensió holística del medi natural.
S'implementen estratègies d'ensenyament participatives i centrades en
l'estudiant, amb activitats pràctiques com sortides al camp i dinàmiques de
recerca sobre la biodiversitat local. L'avaluació del projecte es realitza mitjançant
rúbriques específiques per a diferents activitats, com pòsters científics, vídeos i
carpetes d'aprenentatge. També s'utilitzen dianes d'autoavaluació per fomentar
la reflexió crítica dels estudiants sobre el seu propi aprenentatge i comprensió
dels temes tractats. El projecte demostra que l'educació ambiental integrada en
l'educació secundària pot motivar els alumnes i fomentar una actitud de respecte
i responsabilitat envers el medi ambient. Els resultats indiquen que els estudiants
adquireixen un major coneixement sobre els problemes ambientals i
desenvolupen competències necessàries per actuar de manera informada i
responsable en la societat actual. La implementació d'aquest projecte pot
contribuir significativament a la conservació de la biodiversitat local i a la
sensibilització ambiental dels joves