dc.contributor |
Bagur Pons, Sara |
|
dc.contributor.author |
Morey Escalas, Catalina Maria |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-11T10:56:15Z |
|
dc.date.available |
2025-04-11T10:56:15Z |
|
dc.date.issued |
2025-04-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169947 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest Treball de Fi de Grau se centra a analitzar la relació entre
l'acompanyament familiar i l'autoestima de l'alumnat d'educació primària. L'objectiu
principal és analitzar com la participació dels pares en l'educació dels seus fills afecta el
seu desenvolupament acadèmic i també en el seu benestar emocional, en concret, en
la seva autoestima. La hipòtesi és que si hi ha una major participació dels pares el
nivell d'autoestima dels infants és més alt. La metodologia utilitzada ha estat una
revisió sistemàtica de la literatura. Els resultats obtinguts mostren que
l'acompanyament familiar i l'autoestima de l'alumnat estan relacionats quan hi ha una
participació activa de la família. També s'ha observat que els estils parentals permissius
i autoritaris tenen un impacte negatiu per l'alumnat. Les conclusions del treball són que
fomentar la participació dels pares en l'educació dels seus fills pot ajudar a millorar la
seva autoestima i, per tant, el seu rendiment acadèmic i benestar emocional. Es
recomana a les escoles promoure programes que fomentin la participació activa de les
famílies en el procés educatiu dels seus fills per aconseguir una educació de qualitat. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This Final Degree Project focuses on analysing the relationship between family
support and self-esteem in primary school pupils. The main objective is to analyse how
parental involvement in their children's education affects their academic development
and also their emotional well-being, specifically their self-esteem. The hypothesis is that
if there is greater parental involvement, the children's level of self-esteem is higher. The
methodology used was a systematic review of the literature. The results obtained show
that family support and pupils' self-esteem are related when there is active family
participation. It has also been observed that permissive and authoritarian parenting
styles have a negative impact on pupils. The conclusions of the study are that
encouraging parental involvement in their children's education can help to improve their
self-esteem and, therefore, their academic performance and emotional well-being. It is
recommended that schools promote programmes that encourage the active
participation of families in the educational process of their children in order to achieve a
quality education. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Acompanyament familiar |
ca |
dc.subject.other |
Participació dels pares |
ca |
dc.subject.other |
Autoestima |
ca |
dc.subject.other |
Family accompaniment |
ca |
dc.subject.other |
Parental involvement |
ca |
dc.subject.other |
Self-esteem |
ca |
dc.title |
L’acompanyament familiar i l’autoestima de l’alumnat d’educació primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|