L’acompanyament familiar i l’autoestima de l’alumnat d’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Bagur Pons, Sara
dc.contributor.author Morey Escalas, Catalina Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-11T10:56:15Z
dc.date.available 2025-04-11T10:56:15Z
dc.date.issued 2025-04-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169947
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau se centra a analitzar la relació entre l'acompanyament familiar i l'autoestima de l'alumnat d'educació primària. L'objectiu principal és analitzar com la participació dels pares en l'educació dels seus fills afecta el seu desenvolupament acadèmic i també en el seu benestar emocional, en concret, en la seva autoestima. La hipòtesi és que si hi ha una major participació dels pares el nivell d'autoestima dels infants és més alt. La metodologia utilitzada ha estat una revisió sistemàtica de la literatura. Els resultats obtinguts mostren que l'acompanyament familiar i l'autoestima de l'alumnat estan relacionats quan hi ha una participació activa de la família. També s'ha observat que els estils parentals permissius i autoritaris tenen un impacte negatiu per l'alumnat. Les conclusions del treball són que fomentar la participació dels pares en l'educació dels seus fills pot ajudar a millorar la seva autoestima i, per tant, el seu rendiment acadèmic i benestar emocional. Es recomana a les escoles promoure programes que fomentin la participació activa de les famílies en el procés educatiu dels seus fills per aconseguir una educació de qualitat. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project focuses on analysing the relationship between family support and self-esteem in primary school pupils. The main objective is to analyse how parental involvement in their children's education affects their academic development and also their emotional well-being, specifically their self-esteem. The hypothesis is that if there is greater parental involvement, the children's level of self-esteem is higher. The methodology used was a systematic review of the literature. The results obtained show that family support and pupils' self-esteem are related when there is active family participation. It has also been observed that permissive and authoritarian parenting styles have a negative impact on pupils. The conclusions of the study are that encouraging parental involvement in their children's education can help to improve their self-esteem and, therefore, their academic performance and emotional well-being. It is recommended that schools promote programmes that encourage the active participation of families in the educational process of their children in order to achieve a quality education. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Acompanyament familiar ca
dc.subject.other Participació dels pares ca
dc.subject.other Autoestima ca
dc.subject.other Family accompaniment ca
dc.subject.other Parental involvement ca
dc.subject.other Self-esteem ca
dc.title L’acompanyament familiar i l’autoestima de l’alumnat d’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics